برای نخستین بار انجام می شود /حضور پلیس زن در مسابقات بین‌المللی نظامی
حجم ویدیو: 28.78M | مدت زمان ویدیو: 00:04:32

به گزارش رکنا، سردار محسن فتحی‌زاده در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی گشت جاده‌ای که به میزبانی نیروی انتظامی در بیابان‌های استان زرندیه ایران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: برای اولین بار است که این مسابقات در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و در این دوره از مسابقات شش کشور حضور دارند که چهار کشور به عنوان شرکت کننده و دو کشور به عنوان ناظر هستند. روز پنجشنبه نیز اختتامیه مسابقات برگزار می‌شود و نتایج نهایی در تمامی رشته‌ها در این روز اعلام می‌شود.

معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه سعی شده در این مسابقات از ظرفیت‌های ملی و فرهنگی استفاده شود، گفت: به عنوان مثال از خودرو دناپلاس در مسابقات گشت جاده‌ای برای تمامی شرکت کنندگان استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه ناجا امسال در سه رشته از این مسابقات شرکت کرده است، گفت: در دو رشته به کشور ارمنستان نیرو اعزام کردیم و همچنین در رشته گشت جاده‌ای میزبان ما هستیم.

به گفته وی، نیروی انتظامی توان شرکت در تمامی بخش‌های مسابقات را دارد ولی سعی شده تا در بخش‌هایی به عنوان شرکت کننده حضور داشته باشد که به درد ماموریت‌های خودش هم بخورد.

وی با بیان اینکه این مسابقات مخصوص نیروهای مسلح و نیروهای نظامی است، درباره اینکه آیا سربازان نیز در این مسابقات حضور دارند یا خیر به ایسنا، گفت: تنها پایوران می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند و سربازان حضور ندارند.

معاون هماهنگ کننده درباره کشورهای شرکت کننده نیز گفت: روسیه، ازبکستان، ارمنستان و ایران به عنوان شرکت کننده در این بخش از مسابقات شرکت کردند و دو کشور ونزوئلا و پاکستان نیز ناظر هستند.

وی گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ۱۵ تیم به کشور روسیه برای شرکت در بخش حافظان نظم، ۱۷ تیم به ارمنستان برای شرکت در بخش همکاری‌های نظامی اعزام کرده است و همچنین ۶ نفر در تهران برای شرکت در گشت جاده‌ای حاضر شده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در مورد حضور زنان در این مسابقات گفت: امسال برای اولین بار یکی از پلیس‌های خانم در این دور از مسابقات شرکت کرده و برای شرکت در بخش همکاری‌های نظامی به ارمنستان اعزام شده است.

وی در مورد اعلام نتایج مسابقات نیز گفت: این نتایج روز آخر اعلام می‌شود، اما تا به امروز ایران در بخش پرتاب نارنجک رتبه یک، در بخش مسابقات علمی رتبه اول و دوم و در برخی دیگر از بخش‌ها رتبه سوم را کسب کرده است.

سردار محمدحسن باقری، معاون تربیت و آموزش ناجا نیز در این مسابقات حضور داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟