حبیب‌الله مسعودی فرید با اشاره به دریافت شهریه‌های جدید اظهار کرد: باتوجه به برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار و نماینده مهدهای کودک، سازمان حمایت مصرف کننده در نهایت میزان شهریه‌های جدید امسال مشخص شد

وی گفت: برهمین اساس جداول دریافت شهریه‌ها مشخص و هم اکنون استانها و شهرستانها اقدام به دریافت شهریه‌های جدید می‌کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در ارتباط با میزان افزایش شهریه‌های جدید در مهدهای کودک تهران نیز گفت: شهریه‌ها در تهران حداکثر 29 درصد افزایش یافته است و این در حالی است که در برخی استانها شهریه‌ها بین 24، 25 و 26 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین در ارتباط با جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی گفت: این طرح با هماهنگی شهرداری تهران از 22 خرداد در تهران آغاز و در یک ماه 260 کودک از سطح معابر و خیابانها جمع‌آوری و ساماندهی شدند. از این 260 کودک جمع‌آوری شده 82 درصد غیرایرانی بوده و 53 درصد از این کودکان اوراق هویتی ندارند و براساس آمار 85 درصد از کودکان جمع‌آوری پسر و سن کودکان جمع‌آوری 6 تا 12 سال بوده است.

وی درباره فاز بعدی جمع‌آوری کودکان خیابانی گفت: بنا داریم پس از واگذاری دو ساختمان از شهرداری در منطقه 5 و 8 فاز دوم آن را از هفته آینده اجرا کنیم.

فرید همچنین به حمله برخی از باندهای قاچاق کودک به «ان‌.جی‌.او»ها و سازمانهای فعال در ارتباط با جمع‌آوری و ساماندهی کودکان خیابانی گفت: در چند مرحله این باندها به اورژانس اجتماعی و سازمانهای فعال در حوزه جمع‌آوری کودکان خیابانی حمله‌ور شدند که در ادامه قرار بر این شد که فرآیند جمع‌آوری کودکان خیابانی با همراهی نیروی انتظامی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه باندهای قاچاق کودکان خیابانی با قمه به برخی از نیروهای اورژانس اجتماعی و نیروهای فعال در این حوزه حمله‌ور شدند که این موضوع هم اکنون در دستور بررسی نیروی انتظامی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 491509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟