به گزارش رکنا، سیدعلی اصغر محمودی روز یکشنبه در نشست خبری در محل بیمارستان حکمت ساری، مجموع طلب تامین اجتماعی استان را حدود ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به رویکرد حمایتی استاندار بومی مازندران و شهردار جدید، مقرر شد تا وضعیت بدهکاری شهرداری ساری در نشست آینده در تهران تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه شهرداری ساری مدعی طلب ۱۰۰ میلیارد تومانی بابت پروانه، عوارض و مالیات سه ساختمان تامین اجتماعی مستقر در شهر ساری است، توضیح داد: این درحالی است که بر اساس اسناد و مدارک موجود هیچ بدهی به شهرداری ساری نداریم و هر سه ساختمان برابر مقررات شهرداری ساری تسویه حساب کامل دارند.

محمودی با بیان اینکه از مجموعه بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی ۶۳ میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های دولتی، گفت: پس از شهرداری ساری، کارخانه نساجی مازندران با ۶۰ میلیارد تومان، نکا چوب با ۲۰ میلیارد تومان و شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز با ۱۵ میلیارد تومان بیشترین بدهی را دارند.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه ۶۳۰ هزار بیمه شده اصلی در مازندران وجود دارد، گفت که هیچیک از جمعیت بیمه شده دارای دفترچه با مشکل اعتبار مواجه نیستند، چراکه طبق حمایت دولت بیمه شده‌ها نباید با مشکل اعتبار برای دفترچه هایشان مواجه شوند.

وی به اختلاف ۵۰۰ میلیارد تومانی مصارف و هزینه تامین اجتماعی در سال جاری اشاره کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته امسال سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان حق بیمه دریافت می‌شود که سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصارف تامین اجتماعی از جمله حقوق کارکنان استان است.

محمودی با اشاره به این نکته که ۹۰ درصد درآمد تامین اجتماعی از محل دریافت حق بیمه است، گفت: سازمان تامین اجتماعی در حال مدیریت برای بالانس مصارف و هزینه است.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران افزود: طبق آمار تا پایان سال پیش ۱۱ هزارو ۲۵۷ نفر بیمه بیکار دریافت می‌کردند که این آمار در پایان خرداد امسال به ۱۰ هزار ۷۲۶ نفر کاهش یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 489107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟