شریعتمداری خبر داد/جزئیات پرداخت بسته حمایتی دولت به مردم

به گزارش رکنا، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با دانشگاه تهران و اتاق بازرگانی در رابطه با اعلام حقوق و دستمزد مدیران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان حقوق و دستمزد مدیران در یک سامانه بارگذاری شده است و اگر تخلفی مشاهده شود، میزان اضافه دریافتی به حساب شرکت‌ها و صندوق‌ها واریز می‌شود.

وی افزود: اعتقاد ما این است که در تمام امور باید شفافیت وجود داشته باشد و یکی از موارد آن شفافیت در میزان حقوق و دستمزد‌هاست و دیگر موارد شفافیت اعلام شرکت‌ها، اسامی مدیران عامل و هیئت مدیره، بیوگرافی گذشته مدیران، مصوبات هئیت مدیره و عملکرد مدیران در طول سال، میزان سود و زیان، تفاهم‌های امضا شده و ارتباط مدیران با دیگر شرکت‌ها و هلدینگ‌ها است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به اینکه گفته می‌شود لابی‌ها و فشار‌هایی برای برکناری صالحی مدیر جوان صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد، گفت: بازار شایعه در ممکلت ما همیشه داغ است. یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با روند انتصاب رئیس صندوق بازنشستگی کشوری سوالاتی داشت که توضیحات نسبت به آن آماده شده و تقدیم نماینده سوال کننده خواهد شد.

شریعتمداری در رابطه با حقوق‌های نجومی برخی از مدیران در وزارت کار گفت: در یک سامانه میزان حقوق ۱۲۰ مدیر مورد ارزیابی قرار گرفت که حقوق سه نفر از آن‌ها بالاتر از میزان مجاز بود که بخشی از اضافه دریافتی‌ها بازگردانده شده است و مابقی هم پس داده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی از مدیران از جمله رئیس صندوق بازنشستگی حدود ۳۰ میلیون حقوق دریافت می‌کنند، گفت: ضوابطی وجود دارد که حداکثر پایه حقوق باید ۸ میلیون و ۸۰۰ تومان باشد، اما هیچ الزامی وجود ندارد که سقف حقوق و مزایا به مدیران پرداخت شود.

وی گفت: در جایی مثل وزارت کار که کارگران حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند، مدیران هم باید حداقل حقوق را دریافت کنند.

شریعتمداری در رابطه با میزان حقوق رئیس صندوق بازنشستگی کشور گفت: آقای صالحی اعلام کرده است که میانگین دریافت ماهیانه او طی یک سال گذشته ۶ میلیون و خرده‌ای است.

وی گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه همه مدیران دولتی موظف هستند میزان حقوق و دستمزد خود را در سامانه‌ای اعلام کنند، برخی گفتند که سازمان تامین اجتماعی خصوصی است و نباید حقوق خود را اعلام کند که بنده دستور دادم حتی مدیران تامین اجتماعی و شستا میزان دریافتی خود را اعلام کنند که این قدمی در جهت شفاف سازی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر این سامانه قابل مشاهده برای همه نیست و برای اینکه سامانه باز شود، نیاز به تصمیم تمام قوا دارد.

شریعتمداری در پاسخ به اینکه آیا امسال بسته حمایتی به مردم پرداخت می‌شود، گفت: اگر سوال در خصوص نحوه توزیع بسته کالا باشد بنده پاسخ می‌دهد، اما دستور پرداخت بسته حمایتی را سازمان برنامه و بودجه می‌دهد، هرگاه سازمان برنامه و بودجه منابع مورد نیاز را برای دادن بسته حمایتی چه به صورت نقدی و چه به صورت کالا تامین کند، وزارت کار آمادگی اجرای آن را دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟