دبیرستان مختلط دختران و پسران در مشهد / زنگ تفریح متفاوت در شهر مذهبی !

به گزارش رکنا ، زنگ تفریح در حیاط این مدرسه تصوری را که از زنگ‌های تفریح مدارس ایران داری تغییر می‌دهد، دختران مقطع دبستان بدون مقنعه و بعضی‌ها بدون لباس فرم مشغول بازی با پسران همکلاسی و دبیرستانی‌ها هم کمی آن‌سوتر مشغول گپ‌و‌گفت با همکلاسی‌های پسرشان هستند، زنگ تفریح متفاوتی در یک شهر مذهبی!

پدیده اختلاط دختران و پسران در مدارس از آن مسائلی است که برایمان تداعی‌گر کلاس‌های درس در مناطق محروم روستایی است، کلاس‌هایی با دیوارهای کهنه و نیمکت‌هایی قدیمی و دختران و پسران روستایی با چشم‌های درشت و مشتاق یادگیری و گاه خسته از کار روزانه و معلمی جوان که محرم راز تک تک دانش‌آموزان است.

کلاس‌های درس مختلط در مدرسه بین‌المللی مشهد
این موضوع اما می‌تواند در مدرسه‌ای شیک با تخته‌های هوشمند و کلاس‌هایی مجهز در منطقه مرفه‌نشین دومین کلان‌شهر مذهبی جهان اسلام یعنی مشهد هم وجود داشته باشد.
کلاس‌هایی که وقتی درش را باز می‌کنی دختران و پسرانی می‌بینی که طبق اظهارات معاون مدرسه، یا خارجی هستند و یا ایرانیانی که مهاجرت کرده‌اند و بعد از مدتی به کشور بازگشته‌اند و حالا همه کنار هم دور یک میز درس می‌خوانند.
صحبت از یک مدرسه بین‌المللی در مشهد است که در تمام مقاطع حتی دبیرستان هم کلاس‌ها به‌صورت مختلط برگزار می‌شود، مسؤول مدرسه علت این موضوع را کم بودن تعداد دانش‌آموزان عنوان می‌کند.

تافته جدا بافته
زنگ تفریح در حیاط مدرسه تصوری را که از زنگ‌های تفریح مدارس ایران داری تغییر می‌دهد، دختران مقطع دبستان بدون مقنعه و برخی بدون لباس فرم مشغول بازی با پسران همکلاسی و آن‌سوتر دختران دبیرستانی مشغول گپ‌و‌گفت با همکلاسی‌های پسر هستند، زنگ تفریح متفاوتی در یک شهر مذهبی!
اساسنامه مدارس بین‌المللی را که بررسی می‌کنم متوجه می‌شوم‌ این مدارس هم مانند سایر مدارس ایران، باید در مسائلی مانند نوع پوشش و تفکیک جنسیتی تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران باشند.
موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که می‌بینم سومین هدف از اهداف تاسیس این مدارس طبق اساسنامه شورای عالی آموزش‌وپرورش تقویت ایمان به‌پروردگار و روحیه احترام به اعتقادات دینی دیگران بیان شده است!
ولی به‌نظر می‌رسد به‌زمینه‌های اعتقادی و دینی در این مدرسه کمتر توجه می‌شود.
جلوی درب مدرسه با شخصی برخورد می‌کنم که برای ثبت نام خواهرزاده‌اش که هویت غیرایرانی دارد و قرار است برای سال تحصیلی بعد در ایران باشند، از فضای مدرسه می‌پرسم که می‌گوید طبق ادعای مسؤولان مدرسه به‌لحاظ مسائل حجاب و آزادی اینجا حتی از شعبه مرکزی که در تهران فعالیت دارد، آزادتر است!

آموزش‌ و پرورش: چندین نوبت تذکر داده‌ایم!
موضوع اختلاط مدرسه بین‌المللی در مشهد را از معاون هماهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی جویا می‌شوم.
حسین شادکام با بیان اینکه مجوز این مدارس در سازمان مدارس غیرانتفاعی وزارت آموزش‌وپرورش صادر می‌شود، ادامه می‌دهد: ما از مدارس اتباع بیگانه و این مدرسه که تنها مدرسه بین‌المللی در این استان است به‌صورت دوره‌ای بازدید کرده‌ایم و برای بحث اختلاط دانش‌آموزان دختر و پسر چند نوبت تذکر کتبی و شفاهی داده‌ایم و پیگیر رفع این معضل هستیم چرا که این مدارس هم باید تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران باشند و هیچ عذری پذیرفته نیست.
حالا باید دید بعد از گذشت سه سال از تاسیس این مدرسه و تذکرات آموزش‌و‌پرورش، چه زمانی مسؤولان مدرسه تصمیم می‌گیرند به‌قوانین آموزشی جمهوری اسلامی تمکین و مدرسه را در شأن شهر مذهبی مشهد اداره کنند! برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 480832 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟