لیگ خروس‌ها در جنوب تهران

به گزارش رکنا ، این روزنامه در گزارش خود نوشت: لیگ خروس‌ها در جنوب شهر تهران بازار مکاره عجیبی به راه انداخته است. لیگی که به صورت زیرزمینی برگزار می‌شود و کافی است که برای خرید پرنده به بازار مولوی تهران بروید تا با کمی کنجکاوی این پدیده را کشف کنید. خروس‌هایی که در محله‌های خارج از دید، با هم سرشاخ می‌شوند، تا درآمدهای چند‌میلیون تومانی به جیب صاحبان‌شان بریزند. گرچه شرط‌بندی سر جنگ خروس‌ها غیرقانونی است، اما نه‌تنها لیگ خروس‌ها به صورت زیرزمینی در جریان است که سایت‌های مختلفی برای بازار خروس‌بازها به راه افتاده است.
بازاری که در آن قیمت خروس‌های ورزیده و قهرمان مسابقات گاهی تا ١٠‌میلیون تومان می‌رسد.
معروف‌ترین خروس‌ها که از آنها در جنگ‌ها استفاده می‌شود، خروس‌های لاری هستند. پرورش‌دهنده‌ها، جوجه‌ها را از روز نخست حیات‌شان برای حضور قدرتمندانه در این جنگ‌ها آماده می‌کنند. جوجه‌های این خروس‌ها قیمت‌های یکسانی دارند، البته این‌که از چه خروسی به دنیا آمده و اصطلاحا از چه نسلی دنیا آمده باشند، قیمت‌های‌شان تفاوت دارد. مثلا اگر یک جوجه لاری از پدر و مادری که فاتحان میادین زیادی بوده باشند، دنیا بیاید، قیمت بالاتری دارد.
جوجه‌های لاری قیمت‌های بالایی دارند و نرخ فروش آنها از ٥٠٠‌هزار تومان به بالاست. اگر هم یک جوجه‌ای از پدر و مادری فاتح میادین به دنیا آمده باشد که قیمتش بالاتر می‌رود و حتی به یک و نیم‌میلیون تومان هم می‌رسد.
نکته جالب اینجاست که با وجود این‌که شرط‌بندی بر سر خروس‌ها ممنوع است، اما در سایت‌هایی مثل دیوار و شیپور آگهی‌های زیادی برای فروش این خروس‌ها منتشر می‌شود.
براساس گفته‌های افرادی که سال‌هاست بر سر خروس‌ها شرط‌بندی می‌کنند، کسانی بوده‌اند که ده‌ها‌ میلیون تومان هم بازنده شده‌اند و هیچ راهی جز پرداخت مبلغی که باخته‌اند، به طرف مقابل‌شان نداشته‌اند و بر سر این قمار حتی تمام سرمایه زندگی‌شان را هم از دست داده‌اند.
کسانی که برای پرورش‌دادن خروس‌های لاری سال‌ها هزینه می‌کنند، معتقدند خروس‌ها نان خودشان را درمی‌آورند.
باورکردنی نیست، ولی صاحبان خروس‌ها برای این‌که خروس‌های‌شان را تبدیل به ورزشکاران حرفه‌ای کنند، راه و روش‌های عجیب و جالبی دارند. آنها تا جایی که می‌توانند، به خروس‌های‌شان سخت می‌گیرند تا در جنگ‌ها پیروز شوند.
رسیدن به بدن عضلانی و آمادگی جسمانی برای انجام شگردهای مختلف باعث می‌شود این پرندگان مانند ورزشکاران حرفه‌ای مدام درحال تمرین باشند. بعضی از پرورش‌دهندگان برای این‌که خروس‌شان به خوبی ورزیده شود، برایش تردمیل‌های مخصوصی تهیه می‌کنند تا خروس روزانه در چند نوبت ٥دقیقه‌ای روی آن بدود و بدنش را بسازد!
بساط بازار مکاره خروس بازها در شرایطی است که بارها حامیان حقوق حیوانات این موارد کاسبی با پرندگان و سایر حیوانات را محکوم کرده اند و اینگونه فعالیت ها به نوعی حیوان آزاری قلمداد می‌کنند. با این وجود اینگونه مسابقات به صورت زیرزمینی جریان دارد و همچنان حیوانات دستاویز کسب درآمد عده ای می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 478789 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟