حمام تاریخی مریان در گیلان مرمت شد

به گزارش رکنا، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: مرمت کامل حمام تاریخ مریان با حضور فرماندار و مدیرکل میراث فرهنگی و جمعی از مسئولین شهرستانی رونمایی و افتتاح شد.
وی اظهار کرد: مرمت این حمام تاریخی که از حدود ده سال قبل شروع شده بود در روز پنج شنبه دوم خرداد ماه با حضور مقامات استانی و شهرستانی افتتاح شد.
جهانی با اشاره به اینکه جهت مرمت این حمام ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، ادامه داد :مالکیت این بنا دولتی در اختیار میراث فرهنگی است.
وی گفت: از آنجایی که این بنای تاریخی در منطقه کوهستانی قرار دارد و مربوط به دوره قاجار می باشد لذا کاربری بنا با توجه به در نظر گرفتن شرایط منطقه در دست بررسی کارشناسان معاونت میراث است.
این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر دو کاربری برای این حمام تاریخی مطرح است اول بعنوان موزه مردم شناسی و پایگاه پژوهشی و دوم بعنوان مجتمع خدماتی و رفاهی با در نظر گرفتن ضوابط میراث فرهنگی می باشد و در این خصوص هنوز تصمیم گرفته نشده وبصورت پیشنهاد بوده و تصمیم گیری در خصوص کاربری این حمام منوط به جلسه در کمیته شان کاربری بناها در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور است.
به گزارش ایسنا، در شهرستان تالش بیش از ۲۲۰ اثر تاریخی شناسایی شده وحدود ۵۳ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
حمام مریان مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان طوالش، بخش مرکزی، روستای آق اولر واقع شده و این اثر در تاریخ 11 شهریور 1382 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 478694 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟