تعریض اتوبان تهران – کرج یا بزرگراه شمالی؟

به گزارش رکنا، مهدی حاجی قاسمی اظهار کرد: اجرای پروژه بزرگراه شمالی از وظایف دولت بوده و قرار بود دولت هم در بحث تملکات و هم در بحث لکه گذاری و جذب اعتبارات همکاری لازم را با مدیریت شهری داشته باشد ولی متاسفانه تا این لحظه هیچ اقدامی صورت نگرفته است. بدیهی است صرف قول همکاری و مساعدت، این پروژه راه به جایی نمی‌برد و مشکلاتش مرتفع نمی‌شود.

وی افزود: تاکنون نماینده‌های دولت بارها و بارها از این پروژه بازدید کرده‌اند و قول مساعدت‌هایی برای تکمیل آن را داده‌اند ولی تا این لحظه حتی یک ریال بودجه دولتی برای این پروژه جذب نشده است.کل بار هزینه‌ای پروژه بزرگراه شمالی به دوش شهرداری است و با توجه به محدودیت منابع اعتباری، تامین هزار میلیارد تومان برای تکمیل آن از عهده شهرداری برنمی‌آید.

تعریض اتوبان تهران – کرج یا بزرگراه شمالی

حاجی قاسمی خاطر نشان کرد: بدون شک افتتاح این پروژه نقش به سزایی در کاهش ترافیک کرج و تسهیل در تردد خودروهای مسافران خواهد داشت. با این اوصاف توقع می‌رود دولت به نوبه خود برای تکمیل این پروژه وارد عمل شود و شهرداری را در این مسیر یاری کند.

عضو شورای شهر کرج تصریح کرد: طی دو سال گذشته بزرگراه شمالی کرج حدود 40 درصد پیشرفت داشته و امید است با رفع موانع موجود شاهد تسریع در روند تکمیل آن باشیم. پیمانکار این پروژه بیش از 100 میلیارد تومان مطالبه عقب مانده دارد و اگر قرار باشد تاخیر در پرداخت این مطالبه ادامه داشته باشد، ممکن است پیمانکار از ادامه همکاری صرف نظر کند. بدون شک خسارت ناشی از توقف این پروژه به دود شهر و شهروندان می‌رود و از اعتماد آنها نسبت به مسئولان می‌کاهد.

وجود معارضان از مهمترین مشکلات پروژه تکمیل بزرگراه شمالی کرج

وی با اشاره به موانع جدی پیش روی تکمیل این پروژه گفت: وجود معارضان یکی از مهمترین مشکلات این پروژه است که کندی روند تکمیل آن را در پی داشته است. برای رفع خرده مالکان این پروژه تا منطقه شش بیش از 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین آن از سوی شهرداری راحت نیست. مسیر این پروژه با وجود مشکلات بسیار تا بلوار خوارزمی باز شده و در حال ایجاد دسترسی‌های لازم هستیم.

این مسئول تصریح کرد: تکمیل این پروژه بخشی از مشکل ترافیک اتوبان کرج – تهران را حل و در شمال شهر نیز جاذبه گردشگری ایجاد می‌کند. شهردار کرج انرژی زیادی برای تکمیل این پروژه گذاشته ولی اگر منابع اعتباری نباشد، بزرگترین اراده‌ها هم کاری از پیش نمی‌برند.

بهره‌برداری از بزرگراه شمالی کرج تا 20 ماه آینده در صورت تامین اعتبار

عضو شورای شهر کرج گفت: اقدامات زیربنایی مثل تراش کوه، تخریب و بازگشایی مسیر انجام شده و بیشتر معطل تملکات و ایجاد تقاطع غیر همسطح برای این پروژه هستیم. اگر منابع مالی مورد نیاز تامین شود، بزرگراه شمالی تا 20 ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می‌رسد. پروژه بزرگراه شمالی مطالبه جدی مردم کرج است و ما به عنوان نماینده مردم پیگیر بهره برداری آن هستیم و در این مسیر توقع داریم همه مسئولان پای کار باشند.

این مسئول افزود: صرف بازدید و تعریف و تمجید مشکلی از این پروژه حل نمی‌کند و شهرداری بدون عزم و اراده عمومی نمی‌تواند از پس تکمیل آن بربیاید. با این اوصاف اگر این پروژه متوقف شود ضررش به همه مردم شهر بازمی‌گردد و در آن شرایط نمی‌توان اعتماد رفته را بازگرداند. در حال حاضر بیش از 600 نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و امید است با رفع مشکلات موجود، شاهد بهره‌برداری از بزرگراه شمالی در کوتاه ترین زمان ممکن باشیم.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 449240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟