چهره زنانه فقر در اصفهان

جلال یزدانی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان بابیان اینکه ۱۰۱ هزار و ۴۴۳ خانوار تا انتهای پائیز امسال از حمایت این نهاد به ویژه مستمری ماهیانه برخوردار هستند ، گفت : جمعیت این خانوارها ۱۷۷ هزار و ۶۵۴ نفر است که نزدیک به سه و نیم درصد از جمعیت استان را شامل می‌شوند.

وی ، چهره فقر در اصفهان را زنانه توصیف کرد و گفت : ۷۱ درصد از جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان معادل ۱۲۶ هزار و ۱۳۴ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان بابیان اینکه ۶۲ هزار و ۹۴۰ نفر از این مددجویان زن ، سرپرست خانوارهای خود هستند، گفت: فوت، محکومیت همسر و جدایی سه عامل مهم در ورود زنان به جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان است.

یزدانی خانوارهای با سرپرست مرد را نزدیک به ۳۸ هزار و ۵۷۶ خانوار اعلام کرد و گفت : بیماری و ازکارافتادگی بالای ۷۰ درصدی ، عمده‌ترین دلایل تحت حمایت واقع‌شدن این خانوارهای نیازمند است.

وی با اشاره به اینکه نقش سنتی زنان در خانواده‌های ایرانی، خانه‌داری و پرورش و تربیت فرزندان است، گفت: این شرایط در وضعیت‌هایی که مرد از زندگی خانواده‌ها حذف می‌شود باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای درزمینه تأمین نیازهای این خانوارها می‌گردد و کمیته امداد اصفهان اولویت اول خود را به حمایت مؤثر از این خانواده‌ها و فرزندانشان اختصاص داده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان کمک به ایتام را یکی از پسندیده‌ترین کارهای خیر عنوان کرد و گفت : علاوه بر ابعاد معنوی و سفارش پیشوایان دینی برای کمک به ایتام و زنان سرپرست خانوار، یک وظیفه مهم درزمینه «حفظ محوریت خانواده سنتی در جامعه ایرانی-اسلامی» بر عهده همه شهروندان قرار دارد که از مسیر تأمین زندگی مناسب برای زنان سرپرست خانوار می‌گذرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 447790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟