وی با اشاره به اینکه تراکم جمعیتی انسانی و جمعیت ساختمانی و همچنین ساخت و سازهای ناایمن وضعیت را برای خطر احتمالی در تهران وخیم‌تر می‌کند، افزود: در بحث مقابله، امکانات بسیار کم است و همه این نکات، اهمیت و ضرورت برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را مشخص می‌کند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به دسترسی ناممکن در برخی از نقاط تهران در صورت وقوع زمین لرزه به‌دلیل وجود معابر کم عرض و عدم اصولی‌سازی ساختمان‌های بلند، گفت:‌ در تهران نیازمند شبکه اضطراری در زمینه زلزله هستیم.

وی افزود: تهران به‌دلیل وجود گسل‌های فراوان، پتانسیل بالای لرزه خیزی دارد و تراکم جمعیت، ساختار ناایمن، کمبود نیازهای ضروری در هنگام زلزله و امکانات محدود بر این موضوع دامن می‌زند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه وجود بافت فرسوده از دیگر معضلات شهر تهران است که ضرورت بیشتر توجه به لرزه خیزی تهران را نشان می‌دهد، افزود: باید کارهای اثربخش زیادی را از جمله تقویت جست و جو و نجات شهری داشته باشیم و باید ظرفیت‌سازی‌ها براساس استانداردها انجام شود. وی درباره مدت زمان امدادرسانی به مصدومان زیر آوار در زمان وقوع زمین لرزه، بیان کرد: زمان رسیدن به مصدومان پس از وقوع زلزله محدود است و باید شبکه‌هایی از تیم‌های جست و جو و نجات به‌صورت محلی و ملی داشته باشیم تا در کوتاه‌ترین زمان، به نحو احسن به مصدومان امدادرسانی شود و بتوانیم در ۷۲ ساعت اول اقدامات مؤثری داشته باشیم. وی تصریح کرد: بیش از یک هزار مدرسه در معرض خطر زلزله بوده و در مسیر گسل اصلی و فرعی یا حریم رودخانه قرار دارند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟