سردار سیدمحمود میرفیضی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق اشیاء عتیقه و آثار تاریخی توسط افرادی سودجو در شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران پلیس آگاهی بهشهر با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهمان را که با تشکیل باندی 5 نفره به خرید و فروش اشیاء عتیقه در این شهرستان فعالیت داشتند، شناسایی کردند.

سردار میرفیضی، خاطرنشان کرد: با همکاری ماموران پلیس آگاهی و ماموران اداره میراث فرهنگی، متهمان دستگیر و در بازرسی از محل سکونت این افراد 8 قطعه شیء تاریخی با قدمت 1800 تا 2 هزار ساله کشف شد.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، میرفیضی ارزش اشیاء عتیقه کشف شده را برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر 150 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ، هویت و تاریخ کشور به شمار می رود، از مردم خواست: در صورت شناسایی افراد سودجو، قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 437579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟