راهپیمایی با شکوه ۱۳ آبان در سراسر ایران با شعار "هیهات من‌الذله"/ طنین "مرگ بر آمریکا" در سراسر کشور شنیده شد + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 36.74M | مدت زمان ویدیو: 00:05:51

به گزارش خبرنگاران رکنا از مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی ،

بیش از ۴ هزار خبرنگار، تصویربردار و عکاس، مراسم ۱۳ آبان را در سراسر کشور پوشش خبری می‌دهند. در تهران نیز ۱۲۰ خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از ۶۰۰ عکاس، ‌خبرنگار و تصویربردار داخلی این راهپیمایی را پوشش خواهند داد.

علاوه بر مراسم رسمی ۱۳ آبان که توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مقابل لانه سابق جاسوسی آمریکا در حال برگزاری است، حاشیه‌هایی در خیابان‌ها و اطراف محل برگزاری مراسم وجود دارد.

جمعیت شرکت کننده تحت تاثیر فضای جدید دشمنی های آمریکا علیه ملت ایران و اعمال تحریم ها، شعارهایی علیه استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود را پیش از آغاز رسمی مراسم سر دادند.

شعار «هیهات مناالذله» در کنار شعار «مرگ بر آمریکا» شعار محوری راهپیمایی امسال است.

همچنین زنگ استکبارستیزی در ۱۰۵ مدرسه سراسر کشور نیز نواخته شد.

در یکی از غرفه ها تصویری از نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی بر روی سیبل دارت به نمایش درآمده که شرکت کنندگان او را مورد هدف قرار می دهند.

زیر پای راهپیمایی کنندگان پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی و همچنین تصویر دلارهای آمریکایی به نمایش درآمده است که شرکت کنندگان از روی آنها عبور می کنند.

عمده شعارهای شرکت کنندگان ناظر بر عدم مذاکره و سازش با آمریکا است و در پلاکاردهایی با مضامین سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جنگ نمی شود و مذاکره نخواهیم کرد» به نمایش درآمده است.

شرکت کنندگان با پلاکاردهایی که در دست داشتند، به مسئولین گوشزد کردند که بزرگترین استکبارستیزی برای آنها خدمت به مردم و تلاش برای استقلال Esteghlal اقتصادی کشور است.

ادعاهای تکراری نخست وزیر رژیم صهیونیستی که هربار موجب تمسخر او در مجامع بین المللی می شود نیز در راهپیمایی ١٣ آبان مغفول نماند و با برپایی غرفه ای ادعای اخیر او در خصوص تاسیسات سری هسته ای ایران در تورقوزآباد مورد تمسخر قرار گرفت.

جنایت های رژیم آل سعود بعنوان مزدور منطقه ای آمریکا علیه مردم یمن نیز در کانون توجه ها قرار داشت.

آمریکا این بار هم سیلی محکم دیگری از ملت ایران خواهد خورد

امروز دانش آموزان ایران اسلامی ضمن گرامی داشت حماسه یوم الله 13 آبان و نثار درود به ارواح طیبه شهدا و امام راحل؛ خطاب به مستکبران عالم بخصوص آمریکای جهانخوار در بیانیه خود گفتند: ما نوجوانان و جوانان از نسل همان پدرانی هستیم که رژیم شاهنشاهی دست نشانده تان را تار و مار کرد و شما و مـتحدانتان را سر جایشان نشاند و حالا ما همان مسیر را با بصیرت تر و با صلابت تر ادامه خواهیم داد تا آرمان آزادی Freedom همه مستضعفین جهان از چنگال استکبار با برپایی صلح و احترام به حقوق و عزت ملتها به لطف الهی به سرانجام برسد .

حضور دانشجویان خارجی در راهپیمایی ۱۳ آبان

جمعیت شرکت کننده در راهپیمایی ۱۳ آبان پلاکارد هایی که بر روی آن شعار مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و هیهات مناالذله درج شده در دست دارشتند. در این راهپیمایی علاوه بر دانشجویان ایرانی، تعدادی از دانشجویان خارجی که در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند ، نیز حضور داشتند.

در مراسم راهپیمایی ۱۳ ابان امسال نمادهای عروسکی سران برخی از کشورها و رژیم‌های دشمن ملت ایران در دست راهپیمایی‌کنندگان قرار داشت. همچنین عروسک‌هایی که نماد ملک سلمان پادشاه عربستان ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ Trump رئیس‌جمهور آمریکا و کشور انگلیس است در دست حاضران در این راهپیمایی قرار داشت.

انجام مدیحه‌سرایی در مراسم راهپیمایی 13 آبان

علاوه بر حضور غرفه‌های فرهنگی به منظور تبیین استکبارستیزی و اقدامات خصمانه آمریکا، مدیحه‌سرایی به دلیل همزمانی این مراسم با ایام اربعین و با ذکر اباعبدالله الحسین (ع) انجام می‌شد که راهپیمایی‌کنندگان همزمان شعارهای هیهات من‌الذله را سر می‌دادند.

راهپیمایی کنندگان که جمع کثیری از دانش آموزان و اقشار مردم را تشکیل می‌دادند، شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود و هیهات من الذله، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست و ... را سردادند.

همچنین راهپیمایی‌کنندگان پلاکاردهایی که روی آنها مرگ بر آمریکا، هیهات من الذله، مرگ بر اسرائیل و پلاکاردهایی از دونالد ترامپ را در دست داشتند.

حضور برخی مسئولان و شخصیت‌های سیاسی در راهپیمایی 13 آبان تهران

جمعی از مسئولان و شخصیت‌های سیاسی کشور در مراسم راهپیمایی 13 آبان در تهران، حضور یافتند.

در مراسم راهپیمایی 13 آبان تهران جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و برخی از چهره های سیاسی حضور داشتند.

بطحائی، وزیر آموزش و پرورش، محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه، جمعی از مسئولان سپاه پاسداران، نمایندگان مجلس و برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی از جمله شرکت کنندگان در این راهپیمایی بودند

حضور غرفه‌هایی از سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف

در مسیرهای راهپیمایی غرفه‌هایی از دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف مستقر شده و برنامه‌هایی را اجرا می‌کردند. در این غرفه‌ها نمایشگاه‌های کتاب، کاریکاتور و عکس استکبارستیزی، تومارنویسی برگزار شده و راهپیمایی‌کنندگان در این مراسم‌ها مشارکت داشتند. غرفه‌هایی از سازمان هلال‌احمر، وزارت نفت، سازمان دانش‌آموزی و شهرداری مناطق مختلف و ... نیز در حاشیه این مراسم مستقر بود.

جمع کثیری از دانشجویان و استادان دانشگاه های شهر تهران به همراه اعضای سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تهران از ساعات ابتدایی صبح امروز با حضور در مقابل لانه جاسوسی و سفارت سابق آمریکا در خیابان طالقانی تهران خود را برای حضور باشکوه در مراسم یوم الله 13 آبان آماده کردند.

بسیاری از دانش آموزان دختر و پسر دوره راهنمایی مدارس تهران با دردست داشتن نوشته هایی، یاد و خاطره شهدای دانش آموز 13 آبان را گرامی داشتند.

گروهی از دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، پرسنل ناجا، بسیج، سپاه و ارتش با حضور در بین راهپیمایان «آمادگی خود را برای دفاع از خاک میهن در برابر تهدیدات استکبار جهانی اعلام کردند.

مردم ایران امروز مصمم هستند یکپارچه، با انسجام، با بصیرت، دست در دست هم بار دیگر با حضور خود در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، حماسه پرشور دیگری را خلق کنند.

سردار جعفری : اگر آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی باقی می‌ماندند عمر انقلاب به ۴۰ سال نمی‌رسید

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر آمریکایی ها در لانه جاسوسی باقی می ماندند انقلاب ما عمر ۴۰ ساله نمی کرد و در همان دهه اول کار انقلاب تمام بود.

به گزارش رکنا ، سرلشکر محمدعلی در راهپیمایی روز ۱۳ آبان تهران که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، اظهار داشت:حوادث زیادی در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی رخ داده است و پیروزی هایی که با اندک تامل و ژرف نگری می توانیم دست پرقدرت الهی در غلبه بر مشکلات در طول این سالها شاهد باشیم و به پیروزی های آینده امیدوار باشیم.

وی افزود: ما در ۱۳ آبان ۵۸ استقرار دولت لیبرال و موقتی که روی کار بود با ارتباط های پشت صحنه با آمریکایی ها مشغول توطئه و انحراف انقلاب اسلامی بودند و جوانان انقلابی در دانشگاه ها تحمل دیدن چین حرکت خطرناک و منحرف کننده انقلاب را نداشتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر آمریکایی در لانه جاسوسی باقی می ماندند انقلاب ما عمر چهل ساله نمی کرد و در همان دهه اول کار انقلاب تمام بود.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه امروز پس از ۴۰ سال از آغاز این حرکت ضد استکباری ما شاهدیم که افول آمریکا به واقعیت مورد اجماع صاحب نظران دنیا تبدیل شده است، اظهار داشت: در آن روزها برخی از مسئولین به ظاهر انقلابی ما از تسخیر لانه جاسوسی به وحشت افتاده بودند و با ادامه این حرکت مخالف بودند و توصیه می‌کردند که گروگان hostage ها آزاد شوند و برخی از آنها اظهار نمی‌کردند و این اعتقادشات را در دلشان نگاه داشتند که بعدها در مواضعشان ظهور و بروز پیدا کرد و تنها اندکی از مسئولین ما همانند مقام معظم رهبری با این حرکت انقلابی موافق بودند.

دادستان کل کشور: تحریم زمینه‌ و بستری برای رشد و پیشرفت ما است

دادستان کل کشور با بیان اینکه تحریم زمینه‌ و بستری برای رشد و پیشرفت ما است، گفت: البته تحریم‌ها فشارهایی را بر مردم تحمیل می‌کند ولی قطعا این تحریم‌ها و فشارها موجب پیشرفت و ترقی خواهند شد.

به گزارش رکنا به نقل از قوه قضاییه، حجت‌الاسلام منتظری در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی امروز ۱۳ آبان نشانه بصیرت آنهاست. مردم ما می‌دانند در شرایط حساس باید حضور فعال‌تری داشته باشند.

وی افزود: امروز آمریکا به عنوان شیطان Evil بزرگ، دشمن اسلام و مسلمین است و ما هم باید دشمنی خود را با آنها ابراز کنیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اتفاق جدیدی نیست و ۴۰ سال است که آنها ما را تحریم کردند، گفت: تحریم زمینه‌ و بستری است برای رشد و پیشرفت ما؛ البته تحریم‌ها فشارهایی را بر مردم تحمیل می‌کند ولی قطعا این تحریم‌ها و فشارها موجب پیشرفت و ترقی خواهند شد. ما باید از این تحریم‌ها استقبال کنیم چرا که زمینه‌ای است که مردم و خصوصا جوانان ما به این فکر و اندیشه بیافتند که روی پای خودشان بایستند و ارتباط خود را با دشمن کمتر کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون دلیل پشیمانی برخی از تسخیرکنندگان لانه جاسوسی، گفت: دلیل این پشیمانی را باید از خودشان پرسید. لابد اعتقاد و ایمان آنها آنچنان که باید و شاید عمیق نبوده است. این یک امر جدیدی نیست، در تاریخ اسلام سابقه دارد عده‌ای که یک مدتی در تبعیت از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بودند و بعدا انحراف پیدا کردند؛ باید دعایشان کرد که از این انحراف برگردند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: ان‌شاءالله اقدامات ترامپ Trump با شکست مواجه می‌شود و مردم عزیز ما با بصیرت و استقامت خود این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهند کرد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان، گفت: حقیقتا امروز اگر نگوییم حضور مردم بی‌نظیر است، این حضور کم نظیر است و حضور پرشورتری را نسبت به مراسم ۱۳ آبان سال‌های گذشته شاهدیم؛ چه از لحاظ کمیت و چه از لحاظ کیفیت. شور و احساس مردم امسال نسبت به سال‌های پیش قابل مقایسه نیست و بحمدالله آن چیزی که امروز می‌بینیم مردم، زن و مرد، پیر و جوان از قبل از ساعت اعلام شده رسمی در خیابان‌ها حضور داشتند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: دشمن قصد دارد با عملیات روانی روحیه مردم را تضعیف کند؛ ولی کورخوانده است. مردم ما با هوشیاری و بیداری ترفند‌های مختلف دشمن و این عملیات روانی او را با حضور خود و با بصیرت خودشان مثل گذشته‌ها رسوا خواهند کرد و از این موقعیت فرصتی می‌سازند و جدی‌تر با قدرت شیطانی آمریکا مبارزه خواهند کرد که شما این را از شعار‌های امروز و حضور گسترده مردم درک می‌کنید.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: این تحریم‌ها که آمریکا حرفش را می‌زند، چیز جدیدی نیست؛ البته ممکن است مشکلاتی را بوجود بیاورد؛ اما این مشکلات را مردم تبدیل به فرصت خواهند کرد و انشاءالله مردم با حضور خود این توطئه را از بین خواهند برد.

وی پیرامون تحریم‌های جدید آمریکا گفت: ان‌شاءالله اقدامات ترامپ هم مثل دولتمردان گذشته آمریکا با شکست مواجه می‌شود و مردم عزیز ما با بصیرت و استقامت خود این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهند کرد.

محسنی اژه ای افزود: تحریم‌های جدید سبب خواهد شد که استقلال Esteghlal کامل ما در زمینه‌هایی که تا امروز قدری وابستگی داشتیم نیز حاصل شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: شکست‌های پی‌درپی آمریکا و عربده کشی‌های آنها که از روی شکست است و نه از روی قدرت و همین موضوع یکی از مهمترین نشانه‌های افول آمریکاست. دولتمردان نظامی و اقتصادی آمریکا واقعاً سرگردان هستند و نمی‌دانند چه تصمیمی بگیرند. هر تصمیمی که می‌گیرند موجب شکست می‌شود و مشخص است که در آنجا منطق و استدلال و برنامه‌ حاکم نیست؛ بلکه کار‌ها بصورت روزمره و از روی خشم و عصبانیت انجام می‌شود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

photo_2018-11-04_11-53-06 copy

photo_2018-11-04_11-53-10 copy

photo_2018-11-04_11-31-13 copy

photo_2018-11-04_11-31-16 copy

photo_2018-11-04_11-31-25 copy

photo_2018-11-04_11-31-37 copy

photo_2018-11-04_11-31-46 copy

کدخبر: 432759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟