به گزارش رکنا، «محمدعلی وکیلی» روز سه شنبه درباره خبر منتشر شده به نقل از وی در برخی رسانه ها مبنی بر اینکه ضرب الاجل ‎مجلس شورای اسلامی برای منع بکارگیری بازنشسته‌ها تغییر کرده است، افزود: این برداشت اشتباه است زیرا قانون Law منع به کارگیری بازنشستگان از 31 شهریور در روزنامه رسمی کشور منتشر شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون مصوبات مجلس 15 روز بعد از انتظار در روزنامه رسمی ماهیت اجرایی می یابد.

این نماینده مجلس گفت: بنابراین مبداء 2 ماه فرصت قانونی برای ترک پست هایی که بازنشستگان در اختیار دارند، از 15 مهر شروع می شود و 15 آذر پایان می یابد.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تغییر مهلت تعیین شده در قانون جز با اصلاح قانون میسر نیست.

قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان ششم شهریور ماه امسال به تصویب شورای اسلامی رسی و 27 شهریور ماه رییس جمهوری آن را برای اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

بر اساس این قانون که با هدف بکارگیری جوانان در مسئولیت های اجرایی تهیه و تصویب شده است، استانداران، سفرا، معاونان وزیران و ایثارگران کمتر از 50 درصد مشمول منع بکارگیری بازنشستگان هستند و نمی توان نیروی بازنشسته در این مسئولیت ها استفاده کرد.

همچنین بکارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز بوده و وزارت اطلاعات نیز می تواند تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی را از نیروهای بازنشسته استفاده کند.

باجانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 431291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟