حجم ویدیو: 14.99M | مدت زمان ویدیو: 00:02:19

محرم الحرام با همه حزن و اندوهی که به حال و هوای شهر و روستاها و در مجموع به هر مکانی که محبت امام حسین علیه السلام در آن وجود دارد به راه انداخته است، باز هم شور و ولوله‌ای عجیب و غیر قابل وصف به همراه دارد. ولوله‌ای از جنس روضه کوچکترین مسافر تشنه کام سرزمین نینوا و از اشک مادران شهدای جوان از دست داده که با یاد و نام علی اکبر امام حسین علیه السلام اشک می‌ریزند و دل خویش را با روضه ارباب از بار غم دلتنگی مادرانه سبک نمی‌کنند.
پوشیدن لباس مشکی و سیاه پوش شدن یک دست آدم‌ها و افراشتن بیرق عزا و ماتم امام حسین علیه السلام، در گوشه و کنار شهر، همه و همه از یک ماجرا حکایت دارد و آن هم ماجرای بقا و ماندگاری امام معصومی است که زیر بار ظلم نرفت و آزاده بود و خود و خانواده اش را تسلیم قضا و قدر الهی کرد و بیش از ۱۴۰۰ سال است که شجاعت و آمادگی‌اش زبانزد همه مردم جهان است.
نام و یاد امام حسین علیه السلام همواره و در همه لحظات زندگی مسلمانان و دوستداران حضرتش با منش‌ها و افکار مختلف، جاودان و ماندگار شده و مایه مباهات و فخر شیعیان است و هر سال با فرا رسیدن ایام سوگواری او همه را گرد بیرق سیاه عزای خود جمع می‌کند و بزرگترین کنگره بین المللی در سراسر جهان، همین جمع شدن هیئت‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان است.
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، در ویدئوی زیر به تشریح مبحث آمادگی مردم به مناسبت ماه محرم الحرام و ضرورت توجه به آثار معنوی و اخلاقی این ماه پرداخته و توضیحاتی را ارائه کرده است.
وی ماه محرم را حماسه‌ای بی مانند و بی‌تکرار بر می شمرد و معتقد است: حماسه سینه زنی و نوحه خوانی و یک رنگ لباس پوشیدن عزاداران و محبان امام حسین علیه السلام را نباید ساده انگاشت و از آن به سادگی عبور کرد.
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان همچنین تصریح کرد: معجزه تنها شکافتن رود توسط پیامبر خدا حضرت موسی نیست و همین تکان دادن دل مسلمانان و محبان امام حسین علیه السلام با فرا رسیدن ماه محرم، خود معجزه ای بزرگ و مهم بوده و نباید آن را دست کم گرفت.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سمیه یک میلیون گرفت تا تسلیم پیرمرد 83 ساله شود!

جراح منحرف بیمارستان با زنان چه می کرد؟

سرایدار افغان زن همسایه را در غرب تهران کشت و در باغچه مجتمع دفن کرد+عکس

همخوابی خشن پسرجوان مو فرفری با 33 دختر کم سن + عکس

اعدام برای 9 مرد شیطان صفت در شیراز / در باغ وحشت چه گذشت !؟

زن 24 ساله قصاب از عشق بازی با جوان همسایه گفت + عکس و جزئیات اعتراف

شهره و مینا با همه پسران محل بودند! / اعتراف تلخ

وقتی مرا دراختیار یک مرد گذاشتند، مانندخرگوش هراسان، خشکم زده بود+عکس

این 8 نفر بازار سکه ، ارز و خودرو را به هم ریختند و فرار کردند !

بلای شوم بر سردختر کرجی جلوی چشمان دوستش!

مرگ تلخ مرد تهرانی با اشتباه پزشک ارشد بیمارستان + عکس

جزئیات رفتار شنیع 5 عضو شواری شهر بابل با زن متاهل در برابر 6 دوربین حرفه ای

تجاوز به دانش آموز 10 ساله توسط همکلاسی افغانی اش !

همخوابی بیشرمانه نامادری با پسر 14 ساله شوهرش + عکس

دختر 20 ساله، دوست 16 ساله اش را در خانه فساد به مردان شیطان صفت سپرد ! + عکس

 

کدخبر: 415562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟