حجم ویدیو: 7.00M | مدت زمان ویدیو: 00:00:42

این روزها زابل به دلیل طوفان شن و گردوخاک حال و روز خوشی ندارد. تاکنون ۷۰۳ نفر از مردم منطقه سیستان طی ۴۸ ساعت گذشته به دلیل طوفان شن و گردوخاک شدید روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌اند. در طی دو روز گذشته، چندین پرواز این منطقه هم به همین دلیل لغو شده‌اند.

طوفان‌های اخیری که در سیستان و بلوچستان اتفاق می‌افتد، به بادهای 120 روزه مشهور هستند که تا حد زیادی قابل مدیریت نیستند. این واقعه به علت توپوگرافی دشت زابل است که ارتفاعات پلنگان در غرب و ارتفاعات بابائی در شمال شرق این دشت واقع شده و منشأ این بادها بر اثر اختلاف فشار بین ارتفاعات شمالی افغانستان و دشت ناامید تقویت می‌گردد. وزش این بادها از اوایل اردیبهشت آغاز و تا شهریور و برخی سال‌ها تا مهر ادامه دارد که به دلیل مدت وزش به نام بادهای 120 روزه مشهور است. حداکثر سرعت باد در تیرماه تا 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و در بعضی از منابع برای حداکثر سرعت این باد ارقام بالاتری نیز ذکر شده است. این باد در زابل به لوار مشهور است.

با این حال، مسئولان زابل اقداماتی برای مقابله با طوفان شن در منطقه زابل انجام داده‌اند. بر اساس گفته‌های معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان، تعداد زیادی ماسک در سطح شهر‌های محل وقوع طوفان شن میان مردم تقسیم شده و دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند اورژانس، راهداری و مجموعه‌هایی از این دست در شرایط فعلی در پست‌های خود حاضر هستند تا به مردم خدمت رسانی کنند.

کودکان شهر زابل در هوای پر از گردوغبار این شهر در حال بازی هستند، در حالی که آنها به دلیل حساس بودن مجاری تنفسی خود نباید در این هوا باشند. هوشنگ ناظری، فرماندار زابل که برای توضیح شرایط این شهر در جلوی دوربین رسانه ملی قرار گرفته بود، اشک‌هایش اجازه ادامه صحبت به او را نداد.

در ادامه می‌توانید ویدئوی مصاحبه فرماندار زابل را مشاهده کنید که وی در آن برای بچه‌هایی اشک می‌ریزد که گردوخاک امانشان را بریده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

یک زن اعضای شورای‌ شهر بابل را به بازی شیطانی کشاند! + صوت امام جمعه

سیاستمدار خائن زنش را طلاق داد! + جزییات

بلای وحشتناک بر سر خانم بازیگر در حمام هتل!

خودنمایی یک شرور جلوی دوربین اینستاگرام + فیلم وحشتناک (14+)

دستگیری مسافر زن پرواز دوبی به خاطر مستی در فرودگاه +عکس

تجاوز گروهی به یک دختر بعد از تماشای فیلم غیر اخلاقی

حمله اراذل و اوباش مست به پایگاه اورژانس در اتوبان قزوین + عکس

تجاوز پسر 15 ساله به 30 دختر بچه/اعتراف وحشتناکی که یک شهر را به هم ریخت

روزی که خبر آوردند مادرم دوباره عروس شده  پدرم چشم هایش قرمز شد

اقدام کثیف مرد شیطان صفت با دختر 12 ساله در بندر عباس

رسوایی سوپراستارسینما که 2 شب دختر 22 ساله را به خانه اش برده بود+عکس

اقدام شنیع یک روحانی با بازیگر مشهور زن در یک مراسم!+ عکس

تجاوز همزمان 6 پسر به نامزد دوستشان / جسد این دختر را سگ های گرسنه خوردند! + عکس

تجاوز وحشیانه مرد 41 ساله به دختر 7 ساله زیر دوش حمام !

کدخبر: 412730 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟