مصطفی محبی روز شنبه در نشست خبری تشریح اقدامات این اداره کل در چهار ماهه نخست امسال گفت: در این مدت 257 مددجو با کمک ستاد دیه آزاد شدند که 15 نفر آنها از بانوان بودند.

وی ادامه داد: در این مدت چهار ماه، هزار و 855 مورد مشمول عفو داشتیم که به مراجع مختلف اعلام کردیم و هفت هزار و 300 مورد مرخصی از سوی قضات داده شد.

به گفته ، 435 مورد گذشت از شکات، 251 مورد انتقال به زندان Prison های خارج از استان ، 625 مورد آزادی Freedom مشروط و 2 هزار و 910 مورد اعطای مرخصی منجر به آزادی از دیگر اقدامات اداره کل زندان های استان تهران در چهار ماهه نخست سال 13٩٧ بود.

محبی اظهار داشت: در این مدت 10 هزار جلد کتاب رایگان از محل فرهنگی گرفته و با کتاب های جدید بهینه سازی شد. با رایزنی انجام شده با وزارت ارشاد 10 هزار جلد نشریه وارد زندان ها می شود.

مدیرکل زندان های استان تهران از 2 هزار و 333 مورد بازدید قضات از زندان ها در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در جریان قرار گرفتن قضات از مشکلات زندان و صحبت زندانی Prisoner با قاضی Judge خود، بسیار کمک حال زندان و زندانیان است. این موضوع در آرامش زندانی تاثیر دارد؛ زیرا عمده دغدغه مددجویان، عفو و آزادی مشروط است.

محبی درباره افزایش قیمت سکه و پرداخت مهریه از سوی زندانیان اظهار داشت: افزایش قیمت سکه ما را دچار چالش کرد، زیرا این افزایش قیمت با توافقی که مددجویان با همسر خود داشته اند، جور درنمی آید.

* تایید خودکشی Suicide در زندان فشافویه

مدیرکل زندان های استان تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری که آیا خودکشی یکی از زندانیان زندان فشافویه صحت دارد یا نه، تصریح کرد: خودکشی در زندان فشافویه در سرویس بهداشتی انجام شد و این امر صحت دارد.

وی ادامه داد: این متهم به جرم Crime سرقت Stealing در زندان تحت قرار بود و هنوز جلسه دادگاه او تشکیل نشده بود.

محبی وضعیت عمومی حمید بقایی را خوب ارزیابی کرد و در این باره گفت: وی تحت نظر پزشک Doctor قرار دارد.

* سرقت و مواد مخدر Drugs در صدر جرایم مددجویان زندان های استان تهران

این مقام قضایی جرم نخست زندانیان استان تهران را مواد مخدر و سرقت عنوان کرد و درباره مشکلات زندان های تحت پوشش استان تهران اظهار داشت: در زندان ها مشکل کمبود تجهیزات، نیرو و بودجه داریم اما اینهایی که می گویند واقعا نیست. از اول سال تاکنون یک ریال اضافه کار به زندان ها ندادند اما یک نفر از همکاران در زندان ها اعتراض نکردند.

* 42 درصد پست های زندان ها بدون تصدی است

محبی در مورد پست های زندان ها گفت: 42 درصد پست ها بدون تصدی است و از مسئولان می خواهیم جذب نیرو داشته باشیم تا جای این پست ها پر شود.

به گفته وی، اداره کل زندان های استان تهران 9 زندان تحت پوشش دارد که دو زندان قزل حصار و رجایی شهر در محدوده جغرافیایی استان البرز است و ساخت و بهره برداری همه زندان ها به قبل از انقلاب برمی گردد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به خانم منشی تنها در مطب دندانپزشکی شهرک غرب +عکس

این زن شیرازی جلوی دوربین کار وحشتناکی کرد! + جزییات

شیطنت های زن همسایه بچه های محل را جذب خود کرد!

مریم 18 ساله 80 هزار تومان می گرفت و کار تهرانی ها را راه می انداخت! + فیلم گفتگو

جزئیات آتش زدن 2 مأمور شهرداری در اهواز!

دوقلوهایی که در یک روز متولد و کشته شدند! +عکس

«حسین» بعد از 15 روز بعد از تولد همه را شوکه کرد! + عکس

سردار قلابی پسرمُرده اش راهم شهید مدافع حرم جا می زد!/عجیب ترین دروغ ها!+تصویر

زن خیانتکار با پسر شوهرش همخوابی عاشقانه می کرد +عکس

سیمین برای یک سرپناه تن فروشی می کرد!

اعدام میثم و 5 مرد مخوف در مشهد + عکس

عکس جنازه مردی برهنه با دستی در گچ! / این آبادانی کیست؟! + جزییات

دختری در سن بلوغ در خانه شیطانی شان ایدز گرفت! !+عکس

کدخبر: 408486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟