هشدار در خصوص جعل شناسه IMEI گوشی‌های تلفن همراه

کانال اطلاع‌رسانی طرح رجیستری با انتشار اطلاعیه‌ای، در خصوص جعل شناسه IMEI گوشی‌های تلفن همراه هشدار داد و اعلام کرد که مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از فروش دستگاه با شناسه IMEI جعلی، برعهده شخص فروشنده خواهد بود و حق شکایت از متخلفین برای سامانه همتا و شخص خریدار محفوظ است.

در متن این اطلاعیه‌ای آمده است:

"با بررسی‌های صورت گرفته در چند روز اخیر مشخص شده است که برخی افراد سودجو در بازارهای تلفن همراه مبادرت به جعل شناسه IMEI و کپی کردن آن بر روی دستگاه‌های دیگر نموده‌اند. لازم به ذکر است هر اقدامی که منجر به تغییر شناسه IMEI و مغایرت آن با اطلاعات سامانه همتا گردد، برطبق ماده 5 و 33 قانون Law مبارزه با قاچاق Contraband کالا و ارز و همچنین ماده 6 قانون جرایم رایانه‌ای، جرم Crime تلقی شده و پیگرد قانونی خواهد داشت. مجازات تعیین شده برای مجرم، حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون ریال تا یکصد میلیون ریال یا هردو در نظر گرفته شده است.

توجه به این نکته ضروری است که هر دستگاه تلفن همراه با شناسه IMEI مشخص، دارای یک کد فعالسازی یکبار مصرف است که فقط برای فعالسازی همان گوشی قابل استفاده است. لذا امکان فعالسازی سایر دستگاه‌ها با IMEI جعلی یکسان با یک کد فعالسازی وجود ندارد و این دستگاه‌ها پس از مدتی توسط سامانه همتا شناسایی و ارتباط آن با شبکه‌های اپراتوری قطع خواهد شد.

مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از فروش دستگاه با شناسه IMEI جعلی، بر عهده شخص فروشنده خواهد بود و حق شکایت از متخلفین برای سامانه همتا و شخص خریدار محفوظ است. همچنین در صورت ارتکاب این جرم از سوی فروشندگان، مستندات لازم جهت پیگیری و برخورد قانونی با افراد متخلف در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی قرار خواهد گرفت.

در آخر از خریداران محترم خواهشمند است قبل از خرید تلفن همراه حتماً اصالت تلفن همراه را استعلام نموده و اطلاعات ارسالی از سامانه همتا در پاسخ استعلام اصالت از جمله برند و مدل و شناسه تلفن همراه را با مشخصات ظاهری تلفن همراه و اطلاعات درج شده روی جعبه تلفن همراه تطابق دهند. "

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این 2 باجناق را می شناسید؟! / آنها تهران را به هم ریختند! + عکس

عکس جسد خونین علی خواجوی! / قاتلان دستگیر شدند + جزییات

حادثه تلخ برای یوزپلنگ ایرانی در جاده مشهد + عکس

78 نفر در یک روستای چابهار مبتلا به ایدز هستند !

دلار همانند پلاسکو در چهارراه استانبول فرو ریخت

تجاوز وحشیانه به کودک 8 ساله تهرانی در مهمانی خصوصی توسط 2 شیطان صفت

صحنه دلخراش یک تصادف درخیابان رسالت/206 راننده وانت را پرس کرد+فیلم

پرونده سیاه یک زن و 4 مرد به جرم فروش محصولات جنسی غیر مجاز در تهران

تجاوز وحشیانه به زن 40 ساله توسط دوستان شوهر

بلایی که همسایه بر سر یک مرد خراسانی هنگام دعا کردن آورد

سرباز جوان هم خدمتی اش را بیهوش کرد و دست به اقدام عجیبی زد

تجاوز  به پسر 8 ساله توسط 2 مرد دست فروش متروی تهران +عکس

ناگفته های شوم دختر 16 ساله از خوابیدن اجباری با یک سگ + عکس

کدخبر: 405368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟