خط قرمزهای پرونده مرگ مشکوک پهلوان تختی برای ر. اعتمادی + فیلم
حجم ویدیو: 30.50M | مدت زمان ویدیو: 00:04:20

به گزارش گروه فرهنگی رکنا: اعتمادی بنیانگذار و سردبیر اولین مجله با مخاطب ویژه نسل جوان ایران بود. مجله جوانان از نشریات مؤسسه اطلاعات در سال های دهه چهل و پنجاه با سردبیری اعتمادی (۱۳۴۵–۱۳۵۹) به یکی از پرفروش‌ترین مجلات ایران تبدیل شد که فراتر از مرزهای ایران حتی در دیگر کشورهای فارسی‌زبان همانند افغانستان و تاجیکستان هواداران خود را داشت.

وی بیشتر کتاب‌هایش را با نام مستعار ر. اعتمادی به چاپ رسانده‌است. او بیشتر شهرت ادبی‌اش را به خاطر سوژه‌های داستان‌های خود دارد. 

ر. اعتمادی یکی از معدود رمان نویسان معاصر ایرانی است که چندین نسل جوان ایران علی‌رغم همه محدودیت‌های چاپ کتاب هایش، بسیاری از کتاب‌های او را خوانده‌اند و می‌شناسند.

رکنا برای معرفی این پیشکسوت و انتشار تجربیات وی به گفتگو با او پرداخت که شرح آن به صورت مکتوب و تصویری در 5 شب آینده و راس ساعت 21 منتشر خواهد شد.

رجبعلی اعتمادی در ادامه سخنان خود در پنجمین قسمت از سری مصاحبه های ر.اعتمادی گفت: از آنجایی که مجله جوانان سیاسی نبود ما کمتر در معرض فشارهای سیاسی بودیم، اما زمانی که من در روزنامه کار می کردم معمولا تلفنی می گفتند که مثلا رئیس جمهور نروژ دارد می آید شما مطلبی علیه نروژ چاپ نکنید، در آن دوره هیچ وقت نشد از ما بخواهند که عکس کسی را روی جلد بگذاریم. در آن روزها بخاطر دارم زمانی که تب کشته شدن تختی توسط ساواک در جامعه آمده بود من به عنوان یک روزنامه نویس گفتم که عکسی از پسر تختی چاپ کنیم تا آن موقع نیز عکسی از بابک پسر تختی چاپ نشده بود، از خبرنگار ورزشیمان خواستم که عکسی از پسر تختی بگیرد تا ما آن را چاپ کنیم، زیرا می دانستم طرفداران تختی خوششان خواهد آمد، ما عکس را چاپ کردیم.

وی ادامه داد: رئیس تربیت بدنی در آن زمان که یک سرلشکری بود اعتراض کرد و موضوع را با ساواک در میان گذاشت و ادعا کرد که هدف ما ضربه زدن به حکومت بوده است، از ساواک به من زنگ زدند و گفتند که از این لحظه شما دیگر سردبیر نیستی، موضوع را با آقای مسعودی که مدیرمان بود در جریان گذاشتم، به من گفت که نامت را از مجله بردار اما کار خودت را بکن، سه هفته نام من در مجله نبود و پس از سه هفته آقای مسعودی که آدم با نفوذی بود صحبت کرد و به مسئولان توضیح داد که من کار روزنامه نویسی کردم و هدفم ضربه زدن به حکومت نبوده است، آن ها نیز قانع شدند و با من تماس گرفتند و گفتند آقای اعتمادی نامت را در مجله بگذار.

قسمت ششم این مصاحبه را فرداشب ساعت 21 در رکنا پیگری کنید.

 

کدخبر: 404626 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میثم حیدری
آیا این خبر مفید بود؟