مقامات قضایی و حقوق بشری ایتالیا به سرپرستی فائوستو پوکار استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه میلان و رئیس موسسه بین المللی حقوق بشر دوستانه، به منظور آشنایی با دستاوردها و خدمات کانون اصلاح و تربیت تهران از این مرکز بازدید کردند.

در ابتدای این دیدار، ملیحه شعفی دادیار ناظر کانون اصلاح و تربیت تهران با تشریح تمهیدات پیش‌بینی شده در قوانین دادرسی ویژه اطفال و ساختار دادگاه‌های اطفال که زیر نظر دادستان تهران اداره می‌شود، گفت: تخفیف و تعلیق مجازات برای اطفال و امکان استفاده از ماده 90 قانون Law مجازات اسلامی، شرایط افراد زیر 18 سال را با سایر زندانیان بزرگسال بسیار متفاوت کرده است.

وی موضوع قصاص را از حساس ترین مسایل قضایی اطفال برشمرد و گفت: دستگاه قضایی تلاش بسیاری دارد که در رسیدگی به متهمان قصاص زیر 18 سال کمال عقلی فرد احراز شود و تا زمانی که از منظر پزشکی قانونی کمال عقلی و درک جرم Crime رد یا تایید نشود ، قاضی Judge حکمی صادر نمی‌کند.

در ادامه علی رستمی مدیر کانون اصلاح و تربیت تهران اظهار کرد: از منظرما کانون اصلاح و تربیت فرصتی برای تعلیم و تربیت کودکانی است که به دلایل مختلف نتوانسته‌اند در زمینه تحصیل و کسب مهارت فردی و اجتماعی موفقیتی داشته باشند و از نظر رشد اجتماعی و وضعیت فرهنگی محروم شناخته می‌شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی و اختلالات رفتاری و زمینه‌های موثر اجتماعی و روانی بزهکاری، علاوه بر آموزش در کانون‌های اصلاح و تربیت تلاش می‌شود با مداخلات روانشناختی و خدمات مددکاری، این اختلالات کنترل و اصلاح شده و زمینه بازگشت به بزه کاهش یابد.

رستمی تاکید کرد : کلیه محکومان زیر 18 سال در کانون‌های اصلاح و تربیت در سراسر کشور مجزا از سایر محکومان نگهداری شده و پرونده‌های آن‌ها در دادگاه‌های مجزا و مستقل اطفال مورد رسیدگی قرار می گیرند.

وی گفت: جرائم اطفال در ایران تقریباً مشابه بزرگسالان بوده و شامل سرقت، درگیری و مواد مخدر Drugs هستند که بر اساس آمار 10 ساله اخیر به طور میانگین از 7 تا 12 درصد شاهد بازگشت آن‌ها به کانون هستیم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

وقتی فهمیدم لیلا شوهردارد رفت و آمد را قطع کردم ولی او مدام ارتباط می خواست !

زندگی سیاه من! / از آزار پسر همسایه تا افتادن در دام دختر ولنگار

خواهرم آبروی ما را برده بود! / مادر کرجی پسر غیرتی اش را بخشید!

شهاب مرا هنگام بیهوشی در خانه اش باردار کرد / مهناز نقشه زیرکانه ای برای خواستگار بی مرام کشید! + عکس

دردسر برای 2 مجری زن و مرد تلویزیون / آن دو اخراج شدند

2 دختر دانشجو تهرانی در دام شیطان اینستاگرام / او با تغییر چهره به ملاقات شوم می رفت!

کشف الماس غول پیکر + عکس

3 زن با 3 سرنوشت وحشتناک ! / فاطمه پنهانی کنار رودخانه زایمان کرد + عکس

نقشه عجیب دانش‌آموز ۱۵ ساله همدانی برای دنبال کنندگان سایت های ناجور + عکس

باز هم یک دختر اصفهانی در دام مرد بخت گشا افتاد

کشته شدن فرمانده پشتیبانی داعش در قره چوق

تجاوز به دختر تهرانی در خانه فیلمبردار سینما / وقتی در اتاق خواب او به هوش آمدم...

گفتگو با فغانی: رفتار مسی محترمانه و مسئولانه بود

 

کدخبر: 393844 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟