سید ابوالحسن فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به مضرات فضای انحصاری تلگرام Telegram گفت: اگر به این نتیجه برسیم که لزوم فیلترینگ تلگرام وجود دارد، این کار را انجام می‌دهیم.
سیدابوالحسن فیروزآبادی با بیان اینکه مردم کسب و کارها و خدمات آموزشی و جدی خود را بر بستر خارجی صورت ندهند، اضافه کرد: به هر حال بستر خارجی به دلیل تبعیت نکردن از قوانین جمهوری اسلامی هر لحظه امکان دارد که به طور موقت یا دائم فیلتر شود. به همین دلیل توصیه ما این است که مردم به ویژه پایگاه‌هایی که کاربر زیادی دارند، حتما در یک پیام‌رسان ایرانی ارائه خدمت داشته باشند.
وی پیام‌رسان ها را سکویی برای ارائه سرویس و خدمات به مردم دانست و تصریح کرد: پیام‌رسان‌های داخلی اگر بخواهند از سوی مردم پذیرفته شوند و مورد استفاده قرار گیرند، باید خدمات خوبی ارائه دهند، خدماتشان پایداری داشته باشد و خدمات اضافه‌تری از آنچه که پیام‌رسان‌های خارجی ارائه می‌دهند را عرضه کنند.
فیروزآبادی درحالی از احتمال فیلتر تلگرام گفت که در همین خبر از احتمال رفع فیلتر توییتر هم خبرداد و گفت: دایم فضای مجازی را بررسی می‌کنیم. درباره توییتر هم بررسی‌ها در حال انجام است و احتمال اینکه در سال آینده این اتفاق بیفتد، باید بررسی شود.
این اظهارات درحالی است که رئیس جمهوری تاکید کرد دست وزیر ارتباطات روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت.
تلگرام پس از اعتراض های دی ماه به طور موقت فیلتر شد و پس از آرام شدن فضای شهرها، بار دیگر فیلتر این پیام رسان رفع شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 365626 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟