رحیمی: ضرورت احداث شهر مختص معتادان خیابانی؛ راه را اشتباه رفتیم

سردار حسین رحیمی در تشریح گزارش عملکردی از مرحله جدید طرح مبارزه با مواد فروشان و معتادان متجاهر پایتخت، اظهار کرد: در مرحله جدید این طرح همکاران ما در پلیس Police مبارزه با مواد مخدر Drugs موفق شدند در هفته گذشته و طی 8 عملیات 7 باند بزرگ قاچاق Contraband مواد مخدر را منهدم کنند.

وی ادامه داد: به دنبال عملیات‌های اجرا شده بیش از یک تن انواع مواد مخدر و یک تن انواع پیش سازهای تولید مخدر کشف و ضبط شد.علاوه براین موارد، بیش از 500 کیلوگرم انواع قرص، شربت و داروهای متادون و مواردی از این دست کشف شد.

رحیمی با بیان اینکه پلیس به صورت توأمان مبارزه با قاچاقچیان عمده، خرده‌فروشان و ساماندهی معتادان خیابانی را دنبال می‌کند، گفت: در طرح اخیر20 قاچاقچی Smuggler عمده، 230 خرده‌فروش مواد مخدر و 800 معتاد Addicted متجاهر شناسایی و دستگیر شدند و 19 دستگاه انواع خودرو نیز از قاچاقچیان دستگیر شده ضبط شد.

وی با اشاره به گزارشی از میزان کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر طی 11 ماهه امسال گفت: طی این 11 مامه بیش از 21 تن انواع مواد مخدر کشف شد که در مقایسه با کشفیات مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشت.

رئیس پلیس پایتخت افزود: 20 هزار معتاد متجاهر نیز جمع آوری شدند و 70 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر نیز متلاشی شد که براساس این آمار، دستگیری‌های انجام شده در این حوزه حاکی از افزایش 7 درصدی دستگیری قاچاقچیان به نسبت مدت مشابه سال قبل است.

رحیمی در ادامه با تأکید بر بازگشت 90 درصد معتادان خیابانی ساماندهی شده به چرخه اعتیاد، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای موجود ما در مسیر اشتباهی گام برمی‌داریم و باید برای حل مشکلات معتادان متجاهر فکر و ایده جدیدی را به کار گیریم.

وی گفت: در پیشنهادی که به ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز ارائه دادم عنوان کردم که به نظر می‌رسد شهر یا مکانی خاص با امکانات پزشکی، روان پزشکی و حتی اشتغال مناسب برای این افراد درنظر گرفت تا این معتادان به چنین مکان‌هایی منتقل و در دوره مدتی طولانی تحت درمان قرار گیرند و طی این مدت اشتغال نیز در همان مکان برای آنها فراهم شود.

رئیس پلیس پایتخت در پایان با اعلام خبر دستگیری اعضای یک باند سه نفره ایرانی و ترکیه‌ای توزیع کوکائین در تهران گفت: از این باند 500 گرم کوکائین که از کشور ترکیه وارد ایران شده بود کشف و هر سه عضو سابقه دار این باند دستگیر شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 362799 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟