گشت های سپاه تهران  برای پیشگیری از سرقت و مقابله با اراذل در پایتخت

به گزارش رکنا به نقل از شورای شهر تهران ، بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران امروز با حضور سردار یزدی فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ برگزار شد.

سردار محمدرضا یزدی دراین جلسه اظهار کرد : به منظور کاهش و مبارزه با آسیب های اجتماعی گشت های جلوگیری از سرقت Stealing و مبارزه با اراذل و اوباش توسط سپاه محمدرسول الله(ص) با همکاری پلیس Police پایتخت تشکیل شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بسیج و سپاه تهران برای تامین امنیت پایتخت گفت: امروز برای خدمت رسانی به مردم با تمام دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی تهران بزرگ برای خدمت رسانی به شهروندان همکاری مناسبی داریم.

سردار یزدی با اشاره به مسئولیت خطیر شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آسیب های اجتماعی گفت: اعتیاد، فقر و طلاق از جمله آسیب های هستند که می توانند موجب فروپاشی خانواده شوند.

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه پایتخت آمادگی مقابله و مواجهه با زلزله احتمالی را ندارد، گفت: البته هر روز شاهده وقوع زلزله هایی از نوع اعتیاد و آسیب های اجتماعی در تهران هستیم که باید دراین زمینه چاره اندیشی شود.

وی تصریح کرد: سپاه محمدرسول الله(ص) تاکنون 23 آسیب اجتماعی در پایتخت را شناسایی و طرح هایی برای مقابله با آنها نیز تهیه و تدوین کرده است.

سردار یزدی در ادامه با اشاره به اینکه تکدی گری در شهر تبریز دیده نمی شود، اظهارکرد: به طور قطع با توجیه دقیق و مشارکت مردم می توان پدیده زشت تکدی گری را در تهران نیز ریشه کن کنیم که البته اقدامات دستگاه ها در این زمینه خیلی مطلوب و موثر نبوده است.

وی افزود: آسیب های اجتماعی با همکاری و همراهی همه دستگاه ها قابل حل است و ما این موضوع را در مجموعه سپاه تهران کلید زدیم و یاور تمام کسانی هستیم که بخواهند در این زمینه حرکتی کنند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه به اقدامات سپاه محمدرسول الله(ص) در مرمت و بازسازی خانه های فرسوده اشاره کرد و گفت: بیش از 600 خانه فرسوده پایتخت تاکنون به همت سپاه تهران مرمت و بازسازی شده است.

سردار یزدی افزود: بیش از 4 هزار مورد از واحدهای مسکونی شهر تهران نیازمند مرمت و بازسازی هستند.

فرمانده سپاه تهران در ادامه سخنان خود به وقوع زلزله در مناطق غربی کشور اشاره کرد و گفت: این حادثه، هشداری برای تهران بود.

وی افزود: یک ساعت پس از وقوع زلزله سپاه تهران برای امداد رسانی به زلزله زدگان آماده شد و در مرحله اول 20 دستگاه آمبولانس سپاه تهران به این مناطق اعزام شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 335583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟