افزایش حقوق‌ بازنشستگان در سال‌های آتی

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، ابراهیم صادقی‌فر در مراسم قرعه کشی وام ضروری بازنشستگان کشوری با بیان اینکه هرچند موقتا سرپرست صندوق بازنشستگی‌ام اما خود را مامور به انجام وظیفه می‌دانم گفت: دوره بازنشستگی زمان استراحت و انجام برنامه‌های عقب افتاده است و معتقدم باید تلاش شود استانداردهای رفاه اجتماعی، سلامت و برخورداری از حقوق اجتماعی در این دوره ارتقاء یابد.

وی افزود: در دولت یازدهم بسیاری ضعف‌های گذشته در صندوق برطرف شد. افول و رکود 30 درصدی حقوق بازنشستگان را در دولت دهم داشتیم که در دولت تدبیر و امید برای جبران آن تلاش شد.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری به تشکیل شورای سالمندان و خانه‌های امید اشاره کرد و گفت: شیب افزایش حقوق‌ها در سال‌های آتی به گونه‌ای خواهد بود که تلاش می کنیم افت حقوق در سال‌های گذشته را جبران کنیم.

صادقی فر به ضرورت پاسخگویی به ذینفعان اشاره کرد و افزود: همچنین صندوق ها باید پایدارسازی شوند. علیرغم مشکلات موجود، صندوق های بازنشستگی در ایران در مسیر بحران قرار دارند اما هنوز بر خلاف برخی کشورها به بحران نرسیده‌اند.

وی افزود: رعایت اصل صرفه جویی در همه زمینه ها باید در صندوق های بازنشستگی مورد توجه قرار بگیرد. یکی دیگر از راهکارهای خروج از چالش ها ارائه و اجرای برنامه های بلندمدت و آینده نگرانه است. راه‌اندازی خانه های امید از برنامه های آینده‌نگرانه است.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه باید قبل از اعمال سیاست گذاری، فعالانه در بخش‌های مختلف حضور داشته و عمل کنیم نه آنکه پس از بروز مشکل برای حل آن انرژی صرف کنیم گفت: باید منابع لازم برای اجرای تعهدات جدید تعریف شود تا دیگر شاهد بروز مشکلات ناشی از بازنشستگی بی رویه پیش از موعد در گذشته نباشیم.

صادقی‌فر مباحث اقتصادی و اجتماعی را دو بال صندوق های بازنشستگی دانست و عنوان کرد: برای ارتقای کرامت بازنشستگان و کارگران در طول سال‌های اخیر تلاش شده و مسیر اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی، مسیرهای اجتماع محور است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 332032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟