اخطاریه سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، در اخطاریه سازمان هواشناسی Meteorology آمده است:

«به سبب بارش شدید باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

روز چهارشنبه (اول آذر): استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه غربی فارس، شمال بوشهر، غرب چهارمحال بختیاری، جنوب لرستان، غرب کردستان، شمال غرب کرمانشاه، برخی نقاط ایلام و از اواخر وقت در گیلان، جنوب اردبیل ونیمه غربی مازندران

روز پنج‌شنبه (۲ آذر): استان‌های گیلان، مازندران، غرب فارس، جنوب کهگیلویه و بویر احمد، شرق بوشهر

همچنین طی سه روز آینده در ارتفاعات و نقاط سردسیر البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، شمال غرب و غرب، بارش به صورت برف است و روز جمعه نیز بارش برف و باران در استان‌های ساحلی خزر و بارش برف در اردبیل پیش بینی می‌شود، از این رو اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی در این مناطق دور از انتظار نیست.

لازم به ذکر است در سه روز آینده در شمال خلیج فارس بارش شدید باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و مواج بودن دریا پیش بینی می‌شود.

طی امروز و فردا وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما در استانهای ساحلی خزر به ویژه گیلان و اردبیل رخ خواهد داد. از روز پنجشنبه به سبب نفوذ توده هوای سرد کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دما در شمال غرب، غرب، سواحل خزر، دامنه های البرز و از روز جمعه در شمال شرق پیش بینی می‌شود بنابراین برای جلو گیری از خسارات احتمالی توصیه می‌شود تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟