ارائه قلیان در رستوران‌ها ممنوع شد

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سید علی اصغر میرابراهیمی دراین باره اظهار کرد: طبق قوانین موجود رستوران‌ها اجازه ارائه قلیان ندارند و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به این موضوع که کدام رستوران‌ها مجاز به دریافت ورودیه از مشتریان خود هستند، گفت: هیچ رستورانی حق دریافت حق‌السرویس ندارد مگر اینکه سرویسی خاص از سوی آن ارائه شود.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس ادامه داد: به عنوان مثال ممکن است یک خانواده قصد برگزاری مهمانی Party در رستوران داشته باشد طبیعی است برای برگزاری چنین مراسم لازم است رستور ان برای چندین ساعت در اختیار آنها گذاشته شده و خدمات متعددی به این افراد داده شود. در چنین شرایطی طبیعی است که افراد ملزم به پرداخت حق‌السرویس می‌شوند اما در سایر موارد دریافت چنین رقمی قطعا تخلف محسوب می‌شود.

میرابراهیمی در ارتباط با دریافت ورودیه که گاه در برخی رستوران‌ها رخ می‌دهد، نیز اظهار کرد: گاه ممکن است برخی رستوران‌ها موسیقی زنده داشته و با دریافت مجوزهای مختلف از اماکن و وزارت ارشاد به اجرای موسیقی بپردازند. در چنین شرایطی طبیعی است که افراد بابت این موضوع مجبور به تامین هزینه‌های خود هستند و این هزینه‌ها از طریق منو و همچنین دریافت ورودیه تامین می‌شود.

اما وی در پاسخ به این سوال که رقم کف و سقف دریافت ورودیه از چه قرار است، اظهار کرد: نمی‌توان برای این موضوع عددی مشخص کرد چرا که هر رستوران بر اساس محل و خدماتی که ارائه می‌کند هزینه خاص خود را دارد.

رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس در پاسخ به این سوال که گاه دیده می‌شود برخی رستوران‌ها برای یک پرس غذا قیمتی معادل ۱۰۰ هزار تومان و یا حتی بالاتر دریافت می‌کنند، گفت: طبق قوانین و مقررات افراد صنف ما تنها می‌توانند ۲۰ درصد سود داشته باشند بر این اساس هر گاه شکایتی از قیمت رستوران‌ها منعکس شود، اتحادیه موضوع را بررسی کرده و در صورتی که رقم‌های دریافت شده خارج از عرف باشد، میزان اضافه دریافت محاسبه شده و به موضوع رسیدگی می‌شود اما در نهایت باید توجه داشت که دریافت این رقم‌ها دارای شرایط خاص خود است و بر اساس مواد اولیه استفاده شده و سود حاصه این رقم‌ها تعیین می‌شود و حدی متعارف دریافت می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 326113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟