توضیحات آموزش و پرورش درباره تاخیر در پرداخت اقساط وام فرهنگیان

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، طبق اعلام برخی از معلمان، مدتی است که اقساط وام فرهنگیان با تاخیر 2 هفته ای واریز می‌شود و این مسئله منجر به تحمیل جریمه تاخیر ناحق به فرهنگیان می‌شود.
به گفته فرهنگیان این تاخیر پرداخت در هر ماه به طور متوسط به هر معلم 10 هزار تومان ضرر وارد می‌کند و احتمالا این مبالغ از اول ماه تا دو هفته به حساب بانک سرمایه واریز می‌شود.
در ارتباط با این انتقاد معلمان و پرسش آنها در خصوص چرایی تاخیر در پرداخت اقساط وام فرهنگیان، علی اللهیار معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبار حقوق و مزایای مستمر (بند و) تمام کارکنان دولت در یک ردیف خاص و در اختیار خزانه است.
وی افزود: خزانه در پایان هر ماه از محل همین ردیف نسبت به پرداخت حقوق اقدام می‌کند و در مواردی که نقدینگی با کسری مواجه می‌شود کسورات را با چند روز تاخیر پرداخت می‌کنند و این روال همیشگی نیست و در شرایط خاص رخ می‌دهد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون فقط دوبار این اتفاق برای آموزش و پرورش رخ داده و سریع نیز رفع شده است. البته طی هماهنگی انجام شده دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد و این مسئله هیچ ارتباطی به بانک سرمایه ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟