اجرای آموزش چهره به چهره بازیافت در پایتخت

رکنا اجتماعی: علیرضا جعفری با اعلام این خبر گفت : در راستای طرح ترویج فرهنگ تفکیک پسماند از مبداء در کلان شهر تهران اقدامات گسترده ای در حال اجرا می باشد اداره مدیریت پسماند منطقه دو نیز در همین راستا اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو از تلاش های بی وقفه اداره مدیریت پسماند و کارشناسان آمار و اطلاع رسانی در این زمینه خبر داد و گفت: در حال حاظر 31 غرفه بازیافت در سطح منطقه فعالیت می کنند که 27 غرفه در نوبت صبح از ساعت 8 الی12 و در نوبت عصر از ساعت 13 الی17 و همچنین 3 غرفه به صورت 2 شیفت در نوبت صبح از ساعت 7 الی 12 و در نوبت عصر از ساعت 13 الی 19 آماده خدمت رسانی به شهروندان می باشند واین غرفه ها در ازای دریافت پسماند خشک قابل بازیافت مانند: پلاستیک، کاغذ، شیشه، انواع فلزات و... اقلامی از قبیل مواد شوینده، دستمال کاغذی، کیسه زباله و... را به شهروندان تحویل میدهند.

وی افزود: اداره مدیریت پسماند منطقه دو با افتتاح غرفه مهربانی واقع در پارک شهرآرا گامی نو و خیر خواهانه جهت پیش برد اهداف سازمان مدیریت پسماند برداشته است. این غرفه نیز در نوبت صبح از ساعت8 الی 12و در نوبت عصر از ساعت 13 الی 17 آماده پاسخگویی به شهروندان می باشد. جعفری همچنین درباره ی فعالیت این غرفه گفت: غرفه مهربانی به گونه ای متفاوت تر از سایر غرفه های منطقه می باشد به این صورت که شهروندان درازای تحویل پسماند خشک خود به غرفه هیچگونه اقلام و وجه نقدی دریافت نکرده و فیش خود را جهت کمک به نیازمندان سطح منطقه درون صندوق تعبیه شده در غرفه مهربانی میاندازند.

معاون امور شهری و محیط زیست منطقه اظهار داشت :خودرو های ملودی اداره مدیریت پسماند نیز به طور مرتب و طبق زمانبندی و برنامه ریزی های تعیین شده در حال جمع آوری پسماند خشک از درب منازل میباشند و رانندگان ملودی با دریافت پسماند خشک ازدرب منازل شهروندان کیسه های آبی رنگ ویژه پسماند خشک را به آنها اهدا میکنند.

جعفری در راستای طرح تفکیک از مبداء از استقرار مخازن ویژه پسماند خشک در سطح منطقه خاطرنشان کرد: مراکز اداری، آموزشی، تجاری، مجتمع های مسکونی و دیگر مراکزی که تمایل به اجرای طرح تفکیک از مبداء دارند میتوانند درخواست خود را به اداره مدیریت پسماند منطقه اعلام کرده تا پس از انجام کارشناسی و نیاز سنجی های لازم، مخازن ویژه پسماند خشک در اختیار آنان قرار گیرد. وی تاکید کرد هم اکنون بیش از 18 درصد از پسماند های خشک منطقه2 تفکیک میگردد، همچنین ابراز امیدواری نمود که با آموزش بیشتر و فرهنگ سازی شهروندان در این زمینه شاهد رشد درصد تفکیک پسماند خشک باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 300880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟