معوقات فرهنگیان پرداخت می‌شود/افتتاح 810 پروژه عمرانی در مهر ماه

سیدمحمد بطحایی عصر دوشنبه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه وزیر آموزش و پرورش، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سال تحصیلی جدید را با حضور قریب به 13 میلیون و 250 هزار دانش‌آموز شروع می‌کنیم، افزود: 1100 عنوان کتاب درسی با شمارگان 138 میلیون جلد از 20 شهریور ماه در سراسر کشور و از 25 شهریور ماه در تهران توزیع خواهد شد.
وجود یک هزار کلاس خشت و گلی 
وی هچنین با بیان اینکه دوره‌های آموزشی برای کتب جدیدالتألیف آغاز شده و آموزش‌های لازم انجام می‌شود، درباره پروژه‌های آموزشی این وزارتخانه در سال تحصیلی جدید توضیح داد: نزدیک به 810 پروژه عمرانی در مهر ماه افتتاح می‌شود اما باید بگویم که هنوز یکهزار کلاس خشت و گلی و 1800 کلاس کانکسی داریم.
معلمان بازنشسته در صورت تمایل به کار گرفته می شوند 
وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت معلمان بازنشسته نیز گفت: از مهر امسال تا 4 سال آینده تعدادی از معلمان بازنشسته می‌شوند و جلساتی با مدیران کل آموزش و پرورش داشتیم تا نیروهای توانمندی که تمایل به ادامه کار داشته باشند بازنشستگی‌شان را به تأخیر بیندازیم.
اضافه شدن 20 هزار نیروی دانشگاه فرهنگیان 
بطحایی با بیان اینکه 20 هزار نیروی جدید از دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پروش اضافه خواهد شد، افزود: این نیروها جایگزین نیروهای بازنشسته می‌شوند ضمن اینکه مذاکراتی با سازمان برنامه و بودجه شده و امیدواریم از طریق نیروهای حق‌التدریس بخشی از نیازهای خود را تأمین کنیم.
حدود یک هزار میلیارد تومان جمع کل معوقات آموزش و پرورش
وی درباره زمان پرداخت معوقات بازنشستگان نیز عنوان کرد:‌ در این خصوص طی چند روز گذشته جلساتی با سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم و مطالباتی که اولویت اول را دارد تنظیم کرده‌ایم و امیدواریم وضعیت خزانه و درآمدی طوری باشد که تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید بخشی از این معوقات را تأمین کنیم.
بطحایی افزود: حدود هزار میلیارد تومان جمع کل معوقاتی است که اعم از حق‌التدریس‌ها و حق‌الزحمه‌ها بوده اما به ترتیب اولویت آنها را پرداخت می‌کنیم.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: آموزش و پرورش با مشکلات مزمنی مواجه است که واقعاً همت جمعی و گفتمان ملی می‌طلبد و امیدوارم با آمادگی که در دولت و نمایندگان که با رأی بالا به آموزش و پرورش دادند، زمینه‌های این گفتمان ملی فراهم شود و بتوانیم به تدریج موانع مزمن و قدیمی را رفع کنیم.
مربیان پیش‌دبستانی در حال بکارگیری هستند 
وی در خصوص وضعیت نیروهای پیش‌دبستانی و شرکتی خاطرنشان کرد: مربیان پیش‌دبستانی براساس قانون Law مجلس در حال بکارگیری هستند؛ البته در حوزه کارشناسی نظراتی در خصوصاستخدام آنها داریم اما این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد و هرچه مجلس به تصویب برساند ما مکلف به اجرای آن هستیم.
بطحایی خاطرنشان کرد: البته نظرات کارشناسی ارائه می‌کنیم به نحوی که به کارگیری آنها موجب کاهش کیفیت نشود.
مراسم تکریم فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر سابق آموزش و پرورش و معارفه سید کحکد بطحایی وزیر جدید امورش و پرورش عصر دوشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در سالن حجاب برگزار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 299472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟