افزایش تعداد حاجیان فوت شده در کشور عربستان به ۸تن

پیرحسین کولیوند گفت: برای ایام تشریق که ۱۱ تا ۱۳ ذی حجه خواهد بود برنامه ویژه‌ای خواهیم داشت، زیرا بخش قابل توجهی از مناسک حج در این زمان اجرایی می‌شود.

وی افزود: پیش از آغاز ایام تشریق، تمهیدات اورژانس کشور برای کمک به زائران ایرانی اندیشیده شده و بدون شک در این ایام با مشکل خاصی مواجه نخواهیم شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اصلی‌ترین مخاطرات پیش روی زائران اظهارکرد: مخاطراتی مانند گرمازدگی، آتش سوزی، تجمعات انبوه، سقوط Fall از ارتفاع، بیماری‌های واگیر و حوادث Accidents ترافیکی از جمله اصلی‌ترین مشکلات پیش روی زائران به شمار می‌آیند.

کولیوند ادامه داد: به منظور خدمات دهی هر چه بهتر به زائران، تیم‌های امدادی و عملیاتی تشکیل شده است.

وی از ارائه آموزش‌های لازم به زائران برای ارائه بهترین عملکرد در زمان حوادث اذعان کرد: آموزش‌های لازم در کلاس‌های مجزا به زائران ارائه شده تا آن‌ها بتوانند در زمان وقوع حوادث بهترین عملکرد را داشته باشند.

رئیس سازمان اورژانس کشور خواستار همراه داشتن ۳ بطری آب از سوی هر زائر شد و بیان کرد: طی توصیه‌های مکرر، بار‌ها اعلام کرده ایم که هر زائر باید علاوه بر اینکه آب می‌نوشد به همراه خود نیز ۳ بطری آب به همراه داشته باشد تا در زمان وقوع حوادث احتمالی، با مشکل تشنگی مواجه نشود.

کولیوند با اشاره به ارائه دستورالعمل‌های مقابله با گرمازدگی به کاروان‌ها تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا و سطح شیب زمین ممکن است زائران انرژی زیادی از دست بدهند به همین خاطر آموزش‌های لازم را به برای مقابله با گرمازگی به زایران ارایه کرده ایم.

رئیس عملیات پزشکی حج ۹۶ با ارائه آماری از تعداد حجاجی که تاکنون در بیمارستان مرکز پزشکی حج هلال بستری شده اند گفت: تعداد ۴۲ تن از زائران از زمان حج در بیمارستان مرکز پزشکی حج هلال احمر ایران بستری شده و مراحل درمان آن‌ها پیگیری شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد در حال حاضر همچنان ۱۲ حاجی در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور در خصوص آخرین آمار حاجیان فوت شده ایرانی اظهارکرد: تعداد بیماران و تعداد فوتی‌های حج امسال نسبت به سال ۹۴ کمتر شده و تاکنون ۸ حاجی ایرانی در کشور عربستان جان باخته اند.

کولیوند با بیان اینکه " بیماری خاصی حجاج ایرانی را تهدید نمی‌کند" گفت: خوشبختانه در سال جاری بیماری خاصی حاجیان ایرانی را تهدید نمی‌کند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی حوادث رکنا را از دست ندهید:

فرار خدمتکار از شکنجه گاه یک زن + عکس

دختری 13 ساله با پای خود به خانه شیطان رفت و ...

اسیدپاشی مرموز به دختر و پسر جوان در حاشیه پارک + عکس

فریب زن ماساژور در تهران با ادعای همکاری با طنزپرداز مشهور + جزئیات

سرقت های سریالی در تهران برای درمان همسر سرطانی! + عکس

واکنش بازیگر مرد به خبر شهادت بازیگر اخراجی های یک + عکس

اقدام وحشیانه با فاطمه 5 ساله در فریمان همانند آتنا اصلانی + عکس

سرقت های زیر 5 ثانیه! هیچگاه وسایل مهم تان را در ماشین نگذارید!+فیلم

نجات از قصاص پسر همسایه که زن تنها را کشته بود

وقوع حادثه‌ای تلخ در باشکوه‌ترین جشن هندوستان + فیلم

علت مرگ دکتر ابراهیم یزدی چه بود؟ + عکس

آزاده نامداری بالاخره به ایران بازگشت! + عکس

تلخ ترین پرونده طلاق در تهران + عکس

محمدعلی طاهری به اعدام محکوم شد

8 کشته در رالی مرگ + عکس

کدخبر: 299079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟