اجباری شدن استانداردسازی خودروهای سنگین به یورو 4

معصومه ابتکار صبح امروز در حاشیه بهره‌برداری از نخستین خودروهای سبز سنگین کشور در شهرک صنعتی کاسپین یک شهرستان آبیک استان قزوین اظهار داشت: یکی از رویکردهای جدی دولت توجه به کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها و تمام محیط‌های زندگی انسان بوده که با آن سر و کار دارد که در این زمینه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: سیاست‌گذاری‌ها، استانداردها و ضوابط انجام شده در ابعاد مختلف موجب شده هوای کلان شهرها بهتر از گذشته ارزیابی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ازجمله گام‌های مؤثر در کاهش آلودگی هوا می‌توان به ارتقای کیفیت خودروهای سنگین و استانداردهای خروجی این خودروها با اهتمام و همکاری دولت و اعضای دولت اشاره کرد.

ابتکار استانداردسازی خودروهای سنگین به یورو 4 را اجباری دانست و اضافه کرد: امروز در شرکت ماموت از استاندارد یورو 4 با فیلتر پی‌دی‌اف رونمایی شد که استاندارد بسیار مناسب با شرایط خاص کشور است و میزان ذرات آلایندگی به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی ضمن قدردانی از مسؤولان وزرات راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و همکاری خودروسازان در زمینه استانداردسازی خودروهای سنگین به یورو 4 خاطرنشان کرد: این اقدام گام مؤثری در کاهش آلودگی هوا محسوب می‌شود.

این مقام مسؤول تأکید کرد: با اجرای طرح استاندادرسازی خودروهای سنگین به استاندارد یورو 4 با توجه به موضوع آلودگی هوا امید است به نحو احسن اجرا شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: حتی در اتوبوس‌ها و سیستم حمل و نقل عمومی و شهری استاندارد یورو 4 باید اجرایی و عملیاتی شود که این مهم با رضایت صورت می‌گیرد.

ابتکار ادامه داد: امروز تمام ضمانت‌ها و الزامات استاندارد یورو4 در گروه ماموت دیزل شهرک صنعتی کاسپین یک اجرا شده که بسیار امیدوارکننده است و می‌توانیم با پیشرفت در این زمینه معضلات ناشی از آلودگی هوا به ویژه خودروهای سنگین حل و فصل شود.

وی اضافه کرد: گام مهم دیگر برای کاهش آلودگی هوا، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده سنگین است که مورد حمایت سیستم‌های بانکی و دولت هم است و با توجه به ضوابطی که برای تردد این خودروها در نظر گرفته شده با نوسازی آن‌ها گام بسیار مفیدی در کاهش آلودگی هوا برداشته می‌شود.

معاون اول رئیس‌ جمهور خاطرنشان کرد: با استاندارد کردن خودروهای سنگین هم از آسیب اقتصادی به صاحبان خودرو جلوگیری شده و هم با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی از میزان آلایندگی هوا کاسته می‌شود.

ابتکار بیان کرد: با استانداردسازی خودروهای سنگین به یورو4 علاوه بر ارتقای سطح ایمنی خودروها، میزان استانداردهای زیست محیطی هم رعایت می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 292050 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟