خط ۸ مترو تهران از شهر آفتاب تا فرودگاه امام‌خمینی(ره) افتتاح شد

طرح احداث متروی تهران براساس موافقت‌نامه بین وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن تهران و حومه در حد فاصل ایستگاه شهر آفتاب، فرودگاه امام‌خمینی(ره) تا شهر پرند به طول بالغ بر 50 کیلومتر به منظور اتصال به شبکه مترو تهران و نمایشگاه شهر آفتاب و فرودگاه حضرت امام احداث شده است.
فاز نخست این پروژه به طول 74 کیلومتر به منظور دسترسی شهروندان به مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب در فروردین سال 95 به بهره‌برداری رسید و ادامه مسیر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام در قالب فاز دوم این پروژه به طول 27 کیلومتر امروز به بهره‌برداری رسید.
ارائه سرویس حمل و نقل به مسافران فرودگاه امام، نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، بهشت زهرا و زائران حرم امام‌خمینی(ره) و مناطق اطراف مترو با قیمت نازل و سریع و مطمئن با حذف اثرات زیست محیطی ناشی از استفاده از سوخت فسیلی از جمله اهداف احداث این خط مترو می‌باشد.
این خط مترو به صورت سریع‌السیر و با سرعتی حدود 120 کیلومتر برای ارائه خدمات به شهروندان طراحی شده است.
در این افتتاحیه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و برخی دیگر از مسئولین مدیریت شهری حضور داشتند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 291763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟