درخواست هاشمی برای نظارت بیشتر آموزش و پرورش به بوفه های مدارس

حسن قاضی Judge زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با موضوع آموزش کودکان دارای بیماری‌های صعب‌العلاج که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار، به اصحاب رسانه و تقدیر از آنان گفت: مهم‌تر از انعقاد تفاهم‌نامه، عمل طرفین به تعهدات است که خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش در سال‌های اخیر به تعهدات خود در 4 تفاهم‌نامه امضا شده بین 2 وزارتخانه کاملا عمل کرده و از این جهت صمیمانه از دکتر دانش‌آشتیانی و دکتر فانی تشکر می‌کنم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه بدون همکاری و بهره‌گیری از آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست و اساس کار بهداشت و سلامت در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هدف کلی ما سلامت روح و جسم مردم جامعه است و نتایج طرح‌هایی که امروز در دست اجراست در دهه‌های آینده، مشاهده خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: همه کسانی که در دولت تدبیر و امید هستند و یا در آینده عهده دار مسئولیت خواهند شد، باید مراقب سلامت مردم باشند، زیرا توسعه و پیشرفت کشور بدون ارتقای سلامت، امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: امیدوارم نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان اجرایی شود؛ هر چند آموزش و پرورش در این زمینه تلاش می‌کند اما لازم است همه دستگاه‌ها از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای این طرح به آموزش و پرورش کمک کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به حمایت خود از آموزش و پرورش در خصوص تصویب بودجه 96 در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: باید تلاش شود به جای محفوظات، توانمندی‌های دانش‌آموزان ارتقا یابد تا مشکلات و گرفتاری‌های حوزه فرهنگ کاهش یابد و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس و سختگیری درباره بوفه‌های مدارس گفت: از آموزش و پرورش تقاضا دارم بیش از پیش به سلامت دانش‌آموزان و مسئله افزایش وزن، قند، چربی و مصرف تنقلات توسط آنان توجه کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود یک میلیون و 270 هزار سفیر سلامت در مدارس، خاطرنشان کرد: حداقل نتیجه اجرایی این طرح، نهادینه شدن آموزش‌های بهداشتی در دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه امروز که بین 2 وزارتخانه امضا شد، آن را امری بسیار ارزشمندی دانست که موجب رفع اضطراب و دغدغه های دانش‌آموزان و اولیای آنان خواهد شد و گفت: این کار، رنج عقب ماندن از تحصیل در دانش‌آموزان دارای بیماری‌های صعب‌العلاج را برطرف می کند و آنها احساس حمایت روحی و معنوی خواهند کرد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: امیدوارم در دولت دوازدهم بتوانیم به این تفاهم‌نامه‌ها، قوت بیشتری ببخشیم و برنامه‌های جدیدی را در حوزه بهداشت ارائه دهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 291648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟