هشدار برای پل هایی که به پایان عمرشان رسیده اند/ خطر تخریب برخی از پل های پایتخت

محمد مهدی تندگویان نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت پل Bridge های شهر تهران، اظهار داشت: بر اساس استانداردهای جهانی پایش مجدد تمام سازه های شهری که از عمر مفید آنها گذشته، باید مورد مطالعه قرار بگیرد تا عمر مثبت این سازه ها بررسی شود.

وی با تاکید بر اینکه در تمام دنیا برای نگهداری سازه های شهری باید استانداردهایی رعایت شود تا بتوان نسبت به علائم هشدار آنها رفع خطر کرد، گفت: متاسفانه در ایران پل ها پایش نمی شوند، از این رو با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر عمر مفید برخی از پل ها، مجتمع ها و محل های قدیمی مانند دانشگاه ها و ساختمان فرا رسیده اما هیچ اقدامی برای بروزرسانی آنها در سال‌های گذشته انجام نشده است.

تندگویان با بیان اینکه باید برای اطلاع از وضعیت سازه های شهری عمر برخی از پل‌ها و تونل ها را بررسی کنیم، ادامه داد: با بررسی های انجام شده دریافتیم که عمر برخی پل های قدیمی شهر مانند پل قدیمی واقع در اتوبان چمران تمام شده و استحکام لازم را ندارند، به همین دلیل در راستای احداث پل جدید اقدام شد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که یک پروژه را پایش نکنیم، نمی توانیم از مستحکم بودن آن مطلع شویم، تاکید کرد: این موضوع یکی از مشکلات اساسی است که هم اکنون در شهر تهران وجود دارد، به این دلیل که عمر بسیاری از سازه ‌های شهری تمام شده است.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع رانش، زلزله، سیل در همه جای دنیا وجود دارد، به همین دلیل باید مقاومت مصالح را در نظر بگیریم، چراکه هر سازه ای عمر مفیدی دارد.

تندگویان افزود: در تمام دنیا پل ها قدمت 600 تا 700 ساله دارند، اما همه این موارد همیشه به روز رسانی و استحکام بخشی می شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 289932 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟