اعتراض مردم به بستن آب ورودی به تالاب هامون+عکس
حجم ویدیو: 3.43M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست چندی پیش در حالی مدعی آبگیری تالابهای بین‌المللی هامون شده که به گواه کارشناسان فقط بخشهای محدودی از آن و به‌سبب بارشهای باران و سیلاب آبگیری شده و هنوز نتایج ملموسی برای مردم بومی به همراه نداشته است.

اما ادعاهای مطرح شده از سوی ابتکار با صحبتهای نیره پورملایی؛ مدیر‌کل محیط زیست سیستان و بلوچستان تا حدود زیادی متفاوت است چرا که وی نیز به آبگیری بخشهایی از تالاب هامون اشاره کرد و گفت: طبق گزارشات محلی و بررسی تصاویر ماهواره‌ای هامون پوزک افغانستان آبدار شده اما هنوز آبی وارد پوزک ایران نشده که بنا به گزارشات محلی در خارج مرز ایران موانعی از جمله دایک برای جلوگیری ازپیشروی آب توسط کشور افغانستان احداث شده که البته باید بررسی برون مرزی شود، در نتیجه هنوز از دایک مرزی در محل پوزک هیچ آبی به کشور وارد نشده است.

مشروح این مسئله را پیش از این در قالب گزارشی با عنوان: «ابتکار تازه در توسل به دروغ برای پرآب نشان دادن تالاب هامون» منتشر کردیم.

اخیرا فیلمی از تجمع مردم شهرستان نیمروز سیستان و بلوچستان منتشر شده که این تجمع در پی بستن آب ورودی به تالاب هامون و مرگ میلیون‌ها قطعه ماهی و بی‌تدبیری سازمان محیط زیست صورت گرفته است که در ادامه آمده است:برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 289670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟