احد وظیفه مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، ضمن پیش‌بینی شرایط جوی کشور اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌ها، بیانگر رشد ابرهای جوششی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب طی ۲۴ ساعت آینده در ارتفاعات استان‌های هرمزگان، فارس، جنوب کرمان ،جنوب سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری و روز دوشنبه(۹ مرداد) در ارتفاعات استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان سبب بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد می‌شود.

وی افزود: طی سه روز آینده در بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط سبب کاهش نسبی دما طی این مدت برای نیمه شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی خزر می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: دریای خزر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۰ مردادماه) و شرق دریای عمان طی سه روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه به دلیل وزش باد خیلی شدید برای شرق کشور به ویژه منطقه زابل از روز دوشنبه تا پایان هفته طوفان گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در مورد هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۹ و ۱۰ مرداد) صاف پیش‌بینی می‌شود که بیشینه و کمینه دمای هوا طی این دو روز به ترتیب ۳۷ و ۲۵ و ۳۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

کدخبر: 288428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟