مردی 30 ساله‌ام. 5 سال است که به شیوه سنتی ازدواج کرده‌ام و دختری 4 ساله دارم. متاسفانه همسرم بددل است.

از دستش نمی توانم به تنهایی تا یک خیابان بالاتر بروم. دیگر روی اعصابم است. با این که می‌داند من اهل هیچ کاری نیستم و به او وفادارم ولی این کارش اعصابم را به هم می‌ریزد. چه کار کنم؟

این که احساس می کنید همسرتان بددل است، بسیار ناراحت کننده است و احتمالا بسیار شما را کنترل می کنند و این کنترل کردن ها هم باعث شده اعصابتان به هم بریزد. باید پذیرفت که کنترل کردن عاملی بسیار پر خطر در روابط زوج هاست که باعث سردی و بی اعتمادی می شود؛ اما برای بهتر کردن ارتباط تان چند سوال از خودتان بپرسید:

گفته اید 5 سال است ازدواج کرده اید، آیا از همان ابتدا این بددلی ها بوده یا از زمانی خاص شروع شده است؟ اگر از زمانی خاص بوده علت را بررسی کنید. شما چقدر مسئول هستید که همسرتان بددل شده است؟ در واقع نقش شما در این موضوع چقدر بوده است؟ واکنش شما در مقابل بددلی های همسرتان چیست؟

بیشتر در کنار هم باشید

این موضوع را بپذیرید که همسرتان فردی بددل است. هرچقدر هم تلاش کنید و با او کلنجار بروید که دست از این بددلی هایش بردارد، اوضاع بدتر می شود. پس بهتر است به جای درگیر شدن با همسرتان، تغییراتی در خودتان به وجود بیاورید و به این موضوع فکر کنید من چه رفتاری انجام دهم، همسرم بهتر می شود؛ برای مثال از خوبی های همسرتان به او بگویید و زمان بیشتری برای حرف زدن و بودن با هم صرف کنید.

3 توصیه برای بهبود شرایط تان

توجه داشته باشید که بدبینی همسرتان به راحتی درمان نمی شود و این موضوع درد آور است؛ اما این درد با درگیر شدن با همسرتان می تواند به صورت بحران وارد زندگی شما شود؛ بنابراین این موضوع را بپذیرید و خودتان برای بهتر شدن ارتباط تان تلاش کنید. در پایان به چند نکته هم توجه کنید:

1- بهتر است که خودتان برنامه ها و کارهایی را که دارید به همسرتان بگویید و ایشان را از کارهایتان مطلع کنید.

2- به او اطمینان بدهید که وی تنها شریک زندگی تان است و بیشتر به او توجه کنید.

3- همسرتان را تشویق کنید به جلسات مشاوره بروند چون یک روان شناس ایشان را بهتر درک می کند. جلسات روان درمانی فردی و زوج درمانی کمک شایانی به ازدواج تان خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

هدی معتمد الصنایعی روان‌شناس بالینی

 

کدخبر: 285464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟