ناباروری خط پایان زندگی نیست

محمدرضا نظامی روانشناس خانواده، با بیان اینکه ناباروری نباید در بنیان زندگی زوجین تزلزل ایجاد کند، اظهار داشت: متاسفانه شاهد آن هستیم که زندگی برخی زوجین به دلیل ناباروری و نداشتن فرزند به جدایی کشیده می شود.

وی با بیان اینکه تصمیم بر جدایی به نگرش و شخصیت مختلف افراد بستگی دارد،افزود:ملاک های زوجین در زندگی مشترک باید ریشه دار باشد تا با چنین مشکلاتی به جدایی کشیده نشود چرا که برای هر مشکل راه حل وجود دارد و باید به جای پاک کردن صورت مسئله به راهکارها اندیشید.

نظامی در ادامه گفت: معمولاً تصمیم بر جدایی در این موضوع به سطح فرهنگ و نگرش افراد برمی گردد چرا که برخی نازا بودن همسر خود را بالاترین گناه و نداشتن فرزند را بزرگ ترین سرخوردگی در زندگی برای خود دانسته،اما نقطه مقابل آن، زوج هایی هستند که رضایت مندی، تفاهم و عشق را دلیل بقای زندگی مشترک خود می دانند و وجود فرزند را در اولویت های بعدی خود قرار می دهند.

این روانشناس بیان کرد: با وجود اینکه بودن فرزند نعمت بزرگی در زندگی زوجین است، اما نبود فرزند دلیلی برای پایان زندگی نیست، همان طور که فرزند دار شدن دلیلی برای بقا و پایداری نیست زیرا برخی از زوج های جوان با وجود اختلاف در زندگی مشترک اصرار بر فرزند دار شدن دارند چرا که بر این باورند وجود فرزند می تواند مشکلات آنان را حل کند، در صورتی که چنین تفکر و تصمیم گیری غلط است و متاسفانه شاهد آن هستیم که مشکلات آنها بعد از فرزند دار شدن دوچندان شده و زندگی آنها به دلیل شناخت ناکافی از یکدیگر به جدایی کشیده می شود.

نظامی در پایان گفت:اگر ملاک انتخاب همسر بر پایه های اصولی استوار باشد،با هر بهانه ای شاهد از هم پاشیدگی زندگی زناشویی نخواهیم بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 279951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟