حذف مجازات اعدام در جرائم مبارزه با مواد مخدر

سردار محمد مسعود زاهدیان روز چهارشنبه در 'همایش صیانت و گفتمانسازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر' در مشهد اولویت نخست در برخورد با آسیبهای اجتماعی را مبارزه با مواد مخدر Drugs ذکر و بیان کرد: مافیای بین المللی مواد مخدر وابسته به استکبار در جهت کشت و توسعه این مواد با سرویسهای اطلاعاتی مشارکت دارند که یکی از اهداف اصلی آنها ورود آسیبهای اجتماعی به ایران است.

او افزود: سال 2001 میلادی و همزمان با ورود آمریکا به افغانستان 185 تن مواد مخدر در کشور همسایه تولید می شد. این میزان پارسال به چهار هزار و 400 تن رسید و پیش بینی می شود امسال میزان تولید مواد مخدر در افغانستان به هفت هزار تن برسد.

رئیس پلیس Police مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به شرایط نابسامان امنیتی در افغانستان و پاکستان در منطقه مرزی با ایران اشاره و بیان کرد: ناتوانانی همسایگان در کنترل مرزها وظیفه پلیس ایران را برای حفاظت از مرز بیشتر کرده است و تلاش بیشتر این نیرو را درکنار مرزبانی در مبارزه با پدیده شوم مواد افیونی می طلبد.

او ادامه داد: پلیس مبارزه با مواد مخدر در این مسیر هشت شهید و 10 جانباز تقدیم کرده است.

سردار زاهدی همچنین گفت: هشت هزار و 880 عملیات مسلحانه پلیس برای مبارزه با مواد مخدر پارسال انجام شد است که نشانگر جدیدیت برخورد با عاملان این پدیده خانمان برانداز است.

او افزود: در این مدت 710 تن مواد مخدر در سطح کشور کشف شد که 630 تن آن توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و 79 تن توسط سایر نهادها از جمله وزارت اطلاعات، سپاه و گمرک به دست آمد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ادامه داد: 130 هزار معتاد Addicted متجاهر نیز پارسال در سطح کشور جمع آوری شده اند. این میزان نسبت به مدت مشابه قبل 35 درصد رشد داشت. در سه ماه نخست امسال هم 48 هزار و 717 متجاهر و 26 هزار و 500 خرده فروش جمع آوری شده اند.

قوه قضاییه در مبارزه با جرائم مواد مخدر تخفیف نمی دهد

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: نباید برای خوشایند دولتهای غربی و نهادهای استکباری مجازات اعدام execution از قوانین مبارزه با مواد مخدر خذف شود زیرا اگر هزاران تغییر در خود ایجاد کنیم از مخالفت و عناد آنها با جمهوری اسلامی ایران کاسته نمی شود.

حجت الاسلام علی مظفری افزود: قرآن و روایات مبنای شرعی مجازات اعدام در مبارزه با مواد مخدر است که به عنوان افساد فی الارض به حساب می آید. اعدام برای این جرائم بخاطر در نظر گرفتن مصلحت جامعه بشری است.

او ادامه داد:مواد مخدر زمینه ساز فساد اخلاقی، اقتصادی و دیگر موارد مفاسد و جرائم است که آثار سوء آنها از همه موارد دیگر بیشتر است.

همچنین در پایان این همایش در مشهد 17 تن مواد مخدر کشف شده در استانهای خراسان رضوی، شمالی، گلستان و مازنداران امحا شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 279425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟