کمک هزینه ازدواج به جوانان تحت پوشش کمیته امداد

 سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین گفت: از ابتدای امسال ۱۰ زوج جوان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان ورامین با دریافت حدود ۳۰۰ میلیون ریال کمک هزینه ازدواج، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ جوان از فرزندان خانواده های تحت حمایت در سال ۹۵ با دریافت کمک هزینه ازدواج به خانه بخت رفته اند ، تصریح کرد: برای اهدای کمک هزینه بلاعوض به این تعداد زوج، بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل کمک های خیران پرداخت شده است.

فتح آبادی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ نفر در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج قرار دارند که برای پرداخت آن به بیش از ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است، تاکید کرد: سقف پرداخت کمک هزینه‌ ازدواج به جوانان ۲۰ میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: نوعروسان و بانوان مددجو از کمک هزینه خرید جهیزیه ۲۰ تا ۴۰ میلیون ریالی و پسران تحت حمایت هم از هدیه ازدواج ۱۰ تا ۴۰ میلیون ریالی بهره مند می شوند.

فتح آبادی در پایان گفت: در کنار کمک هزینه ازدواج، خدمات مشاوره ای و کارگاه های آموزشی با هدف ازدواج آگاهانه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی هم به صورت فردی و گروهی به مددجویان تحت حمایت در بخش های، فضای مجازی، اعتیاد، مهارت های زندگی، سبک فرزندپروری ، شرایط ازدواج موفق، آشنایی با عوامل مؤثر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده ارائه می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 279138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟