پدرم با پدرزنش و مادرم با مادرشوهرش مشکل دارند

خواهر گرامی، این که نسبت به آرامش خانواده و اصلاح امور احساس مسئولیت می‌کنید، بسیار پسندیده است و امیدوارم ذکر نکات زیر به شما کمک کند بتوانید این مشکل را حل کنید.

موضوع را ریشه‌یابی کنید

اولین نکته‌ای که باید مد نظر شما باشد این است که بررسی کنید و ببینید علت این اتفاقات به چه مسائلی مربوط می‌شود؛ برای مثال خانواده پدر شما دلخوری از عروس خود یا خانواده مادرتان کدورتی از دامادشان دارند یا خیر؟ یا این که آن‌ها احساس می‌کنند، والدین شما ضعف مدیریت داشته و هنوز هم به کمک و راهنمایی نیاز دارند یا هر علت دیگری که تشخیص آن به رفع این معضل کمک زیادی خواهد کرد.

با والدین خود گفت‌وگو کنید

صحبت‌کردن در این باره اولین راهکاری است که پیشنهاد می‌شود و البته نحوه گفت‌وگو و این که خود شما این کار را می‌توانید انجام بدهید یا از شخص دیگری کمک می‌گیرید، به شرایط شما بستگی دارد؛ بنابراین سعی کنید در مرحله اول خودتان و اگر نشد با کمک یکی از بستگان نزدیک مانند عمو، خاله، دایی، عمه و ... این کار را بکنید.

در این مذاکره ها سعی کنید به والدین خود کمک کنید که در ملاقات‌هایشان با خانواده خود یکدیگر را همراهی کنند و تا حد امکان با هم خانواده‌ها را ملاقات کنند. نکته دیگری که باید در مذاکره ها به آن اشاره کنید این است که پدر و مادرتان را متقاعد کنید که از انتقال حرف‌هایی که در خانواده خود شنیده‌اند، به زندگی مشترک خودداری کنند؛ چون گاهی دلسوزی‌های بیش از حد والدین نسبت به فرزندان باعث برخوردهای احساسی می‌شود و همین برخوردها ممکن است باعث رنجش دیگران شود.

حس رقابت والدین‌تان را کمرنگ کنید

حس رقابت پدرومادر خود را درباره والدینشان کمرنگ کنید. بهتر است شما و برادرانتان همواره به نحوی رفتار کنید که شائبه تفاوت بین پدربزرگ و مادربزرگ پدری و مادری در فضای خانواده کمرنگ شود و در موقعیت‌های مختلف این یکسان بودن را به پدر و مادرتان القا کنید.

سطح انتظارها از خانواده همسر را بررسی کنید

گاهی میزان توقع عروس یک خانواده از والدین شوهر یا داماد خانواده از والدین همسر بنا به دلایل مختلف بیش از حد معمول و توان آن‌هاست و وقتی که به‌تدریج این توقع ها و انتظارها برآورده نمی‌شوند، دلخوری و کدورت ایجاد می‌شود و در این صورت حتی اگر حرف درست و منطقی هم از سوی آن‌ها مطرح شود، تحت تاثیر آن ناراحتی مورد قبول واقع نمی‌شود بنابراین توصیه می‌کنم این موضوع را بررسی کنید.

حساسیت‌زدایی کنید

اگر پدرومادر شما نسبت به خانواده طرف مقابل دچار حساسیت منفی و زیادی شده‌باشند قطعا هر حرفی را به آن‌ها نسبت داده و هر ایده‌ای را به حساب یاددادن و پرکردن از سوی آن‌ها می‌گذارند بنابراین تا جایی که می‌توانید بهتر است در عین حفظ احترام والدین‌تان، حساسیت‌شان را نسبت به این موارد کاهش‌دهید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 279110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟