اشک بوگاتی سواران درآمد!

هزینه‌ی تعویض قطعات هایپرکار بوگاتی ویرون از زمان عرضه در حدود 10 سال پیش تاکنون همواره مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. قیمت بسیار بالای قطعات این خودرو به خاطر تولید بسیار محدود بوده و البته برخی از جزئیات مربوط به قطعات نیز به‌صورت راز باقی مانده‌اند.

هم‌اکنون و به لطف انتشار یک سند تأییدیه توسط EPA که به سال 2014 بازمی‌گردد می‌دانیم برخی از قطعات قیمت واقعاً بالایی دارند. بدون هرگونه تعجبی، با شنیدن قیمت این قطعات اشک از چشمان ما سرازیر خواهد شد!

خب بیایید با یکی از گران‌ترین قطعات شروع کنیم: باک سوخت! اگر به هر دلیلی مالک بوگاتی ویرون نیاز به تعویض باک سوخت پیدا کند باید 17904 یورو (20349 دلار) برای خرید باک جدید پرداخت کند. اگر مالک بخواهد این باک توسط متخصصان بوگاتی نصب شود باید 20 هزار یوروی دیگر هم به آن اضافه کرد که باعث می‌شود هزینه‌ی خرید و تعویض باک سوخت به 37904 یورو (43080 دلار) برسد. با این پول می‌توانید یک دستگاه مرسدس-ای ام جی A35 جدید بخرید.

البته این تنها قطعه‌ای نیست که قیمت بالایی دارد. برای مثال هر یک از چهار توربوی ویرون 5640 یورو (6400 دلار) قیمت دارد. همچنین هزینه‌ی تعویض یک جفت توربو برابر با 8 هزار یورو می‌باشد. علاوه بر این، هر یک از سیستم‌های خنک کننده‌ی هوا هزینه‌ی 7917 یورویی (8996 دلار) دارد که به آن باید 1800 یورو هزینه‌ی تعویض را نیز اضافه کرد.

البته موضوع سورپرایز کننده تر در مقایسه با هزینه‌های خرید و تعویض برخی قطعات، وجود برخی قطعات مشترک با خودروهای دیگر است. برای مثال ویرون از همان حسگرهای فشار بوست خودروهایی همچون فولکس گلف GTI و آئودی A3 استفاده می‌کند و اگرچه این حسگرها تنها 16.5 یورو قیمت دارند اما باز کردن پیشرانه و تعویض آن‌ها 1600 یورو هزینه روی دست مالک می‌گذارد. قیمت حسگر موقعیت میل‌لنگ حتی جالب‌تر است. اگرچه این قطعه تنها 7.9 یورو قیمت دارد و با فولکس‌واگن جتا و گلف مشترک است اما برای تعویض آن باید 5200 یورو دستمزد پرداخت کنید!

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444620 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟