افزایش سن ناوگان خودرویی آمریکا

متوسط میزان وام خرید یک خودروی جدید به رکورد جدید 31455 دلار رسیده و به نظر می‌رسد که این افزایش قیمت باعث خواهد شد تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها خودروی خود را در دوره‌های زمانی بیشتری نگه دارند.

موسسه اطلاعات انرژی آمریکا با استفاده از داده‌های دپارتمان حمل‌ونقل این کشور اعلام کرده متوسط سن خودروی کارکرده در آمریکا از 9.3 سال در سال 2009 به 10.5 سال در سال 2017 رسیده است.

این افزایش سن متوسط ناوگان خودرویی به‌صورت گسترده‌ای مطرح بوده و افزایش قابل‌توجهی را در بین پیکاپ ها نشان می‌دهد. درحالی‌که مالکان پیکاپ ها در سال 2009 خودروی خود را به‌طور متوسط به مدت 11.2 سال نگه می‌داشتند این رکورد در سال 2017 به 13.6 سال رسیده است. متوسط سن خودروهای شاسی‌بلند نیز 1.4 سال افزایش یافته درحالی‌که مالکان ون‌ها نیز 1.1 سال بیشتر از قبل خودروی خود را نگه می‌دارند.

اگرچه افزایش قیمت‌ها نقش مهمی در این وسط بازی می‌کند اما افزایش سن متوسط خودروها در همه‌ی سطوح درآمدی رخ داده است. بدون هرگونه سورپرایزی، افرادی که کمتر از 25 هزار دلار در سال درآمد دارند خودروی خود بیش از همه نگه می‌دارند. این گروه در سال 2017 مالک خودروهایی با متوسط سن 13 سال بوده‌اند. متوسط سن خودروها با افزایش درآمدها کاهش می‌یابد و افرادی که درآمد سالانه 100 هزار دلار یا بیشتر دارند خودروی خود را حدود 8.9 سال نگه می‌دارند.

موسسه اطلاعات انرژی آمریکا می‌گوید داده‌های منتشر شده نشان می‌دهند بسیاری از مصرف‌کنندگان خرید خودروی جدید را به تعویق انداخته و یا یک خودروی کارکرده خریداری کرده‌اند. صرف‌نظر از سناریویی که رخ می‌دهد، افزایش سن ناوگان خودرویی آمریکا منجر به افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری شده است.

این خبر همچنین می‌گوید با کاهش میزان تعویض خودرو توسط خریداران و مالکان، اثرات گوناگونی دیده می‌شود. جدای از کاهش فروش خودروهای جدید، بسیاری از خریداران در حال راندن خودروهای قدیمی‌ای هستند که پرمصرف‌تر از نمونه‌های جدید می‌باشند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حبس ابد برای فوتبالیست مشهور ایرانی + گفتگو و عکس

زنم را با مجید داخل یک سمند دیدم ! / قصاب زنش را در پاسداران تهران سلاخی کرد + عکس

سرنوشت راننده لندکروز یک میلیاردی که پلیس راهور را کتک زد + فیلم

این دختر دانشجو اعتراف شومی کرد / 2 هم دانشگاهی مرا به سرویس بهداشتی بردند ! + عکس

دستگیری سید محمد حسینی مجری ری استارت تایید شد / او ترور شیمیایی کرده است + عکس

آوار مرگ/ فاجعه غمبار در مشهد + تصاویر

پسرم را دستگیر کنید! / درخواست عجیب یک مادر

ازدواج دختر ایرانی با طالبان! / سوسن خواب بود که ناپدری بی حیا سراغش رفت!

آخرین خبر از وضعیت نازنین زهرا دختر مرندی + گفتگو با مادر دختر بچه و فیلم

مرد بی رحم سر این زن زیبا را برید + تصاویر

اسفندیار رحیم مشایی لباس خود را در دادگاه از تن در آورد ! + فیلم

دختر جوان با چاقو معلم مذهبی اش را عقیم کرد / این مرد بارها به دختر جوان تجاوز کرده بود

از تجاوزهای معشوقه مادرم خسته شدم او در 14 سالگی مرا به یک روسپی تبدیل کرد + عکس

سولماز مچ شوهر خائن و مینا را در اتاق خلوت گرفت! / او در را قفل کرد!

 

کدخبر: 410660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟