اعتراف تلخ نیسان!

نیسان اعتراف کرد تست های مربوط به آلایندگی اگزوز خودروهای ساخته شده در ژاپن را دست‌کاری کرده است.

این خودروساز در بیانیه‌ای اعلام کرده ناهمخوانی‌هایی در فرایند بررسی‌های نهایی در سپتامبر 2017 مشاهده کرده است. از آن زمان تاکنون بررسی‌های داخلی در نیسان صورت گرفته و به این نتایج رسیده شده است.

محیط تست استفاده شده برای تحلیل‌های آلایندگی و مصرف سوخت اکثر کارخانه‌های نیسان با استانداردها همخوانی نداشته و گزارش‌های مربوط به فرایند بررسی نهایی بر پایه اعداد تغییر یافته صورت گرفته است. این دست‌کاری در تست های آلایندگی منجر به تغییر میزان آلایندگی 19 مدل خودروی فروخته شده در ژاپن شده است.

نیسان می‌گوید:

تحقیق‌های کامل و گسترده‌ای در رابطه با این موضوع صورت گرفته که شامل پس‌زمینه مربوط به دلایل این سوء رفتار می‌باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است:

نیسان کمپانی‌های حقوقی مشهور ژاپنی یعنی نیشیمورا و آساهی را برای انجام تحقیقات مفصل به کار گرفته است تا دلایل انجام این کار را مشخص نماید.

نیسان در اکتبر سال پیش اعلام کرد چندین دهه است که بررسی‌های نهایی صورت گرفته روی محصولات تولیدی به‌صورت صحیح نبوده است. این امر سریعاً منجر به فراخوان 1.2 میلیون دستگاه خودرو شد. نیسان انگشت اتهام کم‌کاری‌ها را متوجه این قضیه کرده است.

نیسان اصرار دارد علیرغم دست‌کاری تست‌ها هیچ‌یک از خودروهای مورد بحث مصرف سوخت و آلایندگی اشتباهی ندارد. این کمپانی می‌گوید به تحقیقات بیشتر در رابطه با دست‌کاری‌های احتمالی دیگر ادامه خواهد داد.

زمانی که نیسان مشکلات مربوط به فرایند بررسی نهایی را سال پیش کشف کرد فوراً تولید تمامی خودروهای خود در بازار Store ژاپن را متوقف نمود.

 

کدخبر: 396623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟