عجیب ترین خودروی کلاسیک دنیا بازسازی شد+عکس

لامبورگینی میورا یکی از عجیب‌ترین خودروهای کلاسیک دنیا است که بین سال‌های 1966 تا 1972 تنها 763 دستگاه از آن ساخته شده است. دراین‌بین اما نسخهٔ بسیار ویژه‌ای از میورا بنام SVR وجود دارد که لامبورگینی تنها یک دستگاه از آن‌را ساخته است. حال بخش کلاسیک لامبورگینی که «Polo Storico» نام دارد، این ماشین را به‌طور کامل بازسازی کرده و طی رویداد ویژه‌ای در ژاپن به نمایش درآورده است.

آقای «باب والاس» در دهه‌های 60 و 70 میلادی رانندهٔ آزمایش و توسعهٔ لامبورگینی بود و در ساخت مدل میورا نقش مهمی داشت. وی در سال 1970 تصمیم به ساخت نسخهٔ ویژه‌ای از میورا گرفت که میورا جوتا نام‌گذاری شد. این مدل در اصل نسخه‌ای آزمایشی از میورا بود که طبق مقررات مسابقه‌ای فیا ساخته شده بود. میورا جوتا نهایتاً پس از آزمایش‌های گسترده به یک خریدار خصوصی فروخته شد اما در سال 1971 در یک تصادف Crash آتش گرفته و نابود شد.

پس از نابودی میورا جوتا، تقاضای خریداران موجب شد که لامبورگینی ساخت نسخه‌های ویژه‌ای از میورا بنام‌های SVJ و SVR را در دستور کار خود قرار دهد. توسعهٔ این مدل‌های ویژه نیز توسط باب والاس صورت گرفت اما درحالی‌که از مدل SVJ تعداد پنج دستگاه ساخته شد، از مدل SVR فقط یک دستگاه ساخته شد. این مدل اساساً نسخه‌ای تکامل‌یافته از همان مدل جوتا محسوب می‌شود.

میورا SVR در اصل یک میورا S سبزرنگ با شماره شاسی 3781 و شماره موتور 2511 با تودوزی مشکی‌رنگ بوده است که در ابتدا در تاریخ 20 نوامبر 1968 به خریداری در تورین ایتالیا تحویل داده شد. سپس این خودرو طی شش سال بین هشت مالک مختلف در ایتالیا دست‌به‌دست شد تا اینکه در سال 1974 توسط «Heinz Straber» آلمانی خریداری شد. او تصمیم گرفت این میورا را به کارخانهٔ لامبورگینی در سنت آگاتا بُرده و از مهندسان این شرکت بخواهد که آن‌را با الهام از مدل جوتا، به نسخه‌ای ویژه بنام SVR تبدیل کنند.

این پروژه یعنی تبدیل میورا S به نسخهٔ ویژهٔ SVR به هجده ماه کار نیاز داشت. پس از اتمام پروژه، خودرو به مالک تحویل داده شد اما در سال 1976 به شخصی بنام «Hiromitsu Ito» در ژاپن فروخته شد. این میورای خاص از آن زمان تاکنون در ژاپن بوده است. حال همان‌طور که گفته شد، تنها میورا SVR دنیا به‌طور کامل موردبازسازی قرار گرفته که این کار 19 ماه به طول انجامیده است.

مدیر بخش Polo Storico آقای «Paolo Gabrielli» در رابطه با این پروژه گفته است:

«پروژهٔ بازسازی میورا SVR به رویکرد و شیوهٔ متفاوتی از آنچه که ما به‌طورمعمول انجام می‌دهیم نیاز داشت. تیم ما همچنین برای انجام این پروژه با چالش سختی مواجه بود چراکه خودرو به‌صورت قطعه‌قطعه و با تغییرات قابل‌توجهی به سنت آگاتا رسید. طی این بازسازی تنها تغییراتی که در میورا SVR انجام گرفته نصب کمربندهای ایمنی چهار نقطه‌ای، صندلی‌هایی با حمایت بیشتر از بدن و رول بار قابل جابجایی بوده است که به درخواست مالک به‌منظور افزایش ایمنی خودرو در مسابقات نمایشی صورت گرفته است».

 

کدخبر: 392203 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟