ریماک زیر پرچم توسعه پورشه رفت!

کمتر از دو هفته بعد از نام‌گذاری رسمی اولین خودروی الکتریکی پورشه یعنی تایکان، این برند آلمانی هم‌اکنون 10 درصد سهام سوپر اسپورت ساز اهل جمهوری چک یعنی ریماک را خریداری کرده است. هنوز مشخص نیست که ثمره این سرمایه‌گذاری در ریماک چه خواهد بود. البته پورشه در بیانیه خود گفته امیدوار به همکاری با این سوپر اسپورت ساز است.

لوتز مشکه یکی از مدیران مالی و فناوری اطلاعات پورشه می‌گوید:

با توسعه خودروهای سوپر اسپورت دو نفره و کاملاً الکتریکی همچون کانسپت وان و کانسپت تو و همچنین سیستم‌های اساسی خودرویی، ریماک بطور قابل‌توجهی شایستگی‌های خود در زمینه حمل‌ونقل الکتریکی را نشان داده است. ما احساس می‌کنیم ایده‌های ریماک بسیار امیدوار کننده بوده و به همین دلیل امیدواریم همکاری نزدیکی با این برند داشته باشیم.

ریماک کار خود را در سال 2009 آغاز کرده و هم‌اکنون حدود 400 نفر کارمند دارد. تمرکز اصلی این خودروساز روی تکنولوژی باتری ولتاژ بالا و قوای محرکه الکتریکی می‌باشد. ریماک همچنین در حال توسعه اینترفیس‌های انسانی-ماشینی و دوچرخه‌های الکتریکی تحت برند Greyp Bikes (یک شاخه فرعی تأسیس شده در سال 2013) می‌باشد.

مدیرعامل ریماک نیز می‌گوید:

این همکاری قدم مهم دیگری برای ریماک است تا بتواند به تأمین‌کننده سیستم الکتریکی سازی، ارتباطی و سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته تبدیل شود.

ریماک سال پیش با تصادف Crash ریچارد هموند که پشت فرمان کانسپت وان بود کاملاً خبرساز شد. او در نهایت با زانوی شکسته راهی خانه شد.

اوایل سال جاری ریماک اعلام کرد سوپرکار الکتریکی کانسپت تو با شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 1.95 ثانیه‌ای و شتاب صفر تا 300 کیلومتر در ساعت 11.8 ثانیه‌ای تولید می‌شود. این خودروساز پرفورمنس خودروی خود را به عنوان پاسخی مستقیم به تسلا رودستر جدید بهبود بخشید.

خبر مربوط به سرمایه‌گذاری پورشه در ریماک کاملاً جدید بوده و هنوز زود است که درباره نوع همکاری این دو شرکت صحبت کنیم؛ اما همان‌گونه که مدیرعامل ریماک گفت این حرکت یک قدم مهم رو به جلو برای این برند محسوب می‌شود.

 

کدخبر: 391176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟