نسل جدید آئودی با قلب تپنده 8 سیلندری

در خبرهای پیشین ادعا شده که نسل جدید آئودی S6 همگام با رویه کنونی صنعت خودرو دارای پیشرانه‌ای کم‌حجم خواهد بود و قلب Heart تپنده آن با پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربوی RS4 و RS5 مشترک می‌باشد.

البته اتوکار ادعا می‌کند این اخبار صحت نداشته و جدیدترین عضو خانواده A6 از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توربو سود خواهد برد.

این پیشرانه هیچ وجه اشتراکی با پیشرانه نسل فعلی S6 نداشته زیرا گفته شده قلب تپنده جدید مستقیماً از پورشه پانامرا توربو قرض گرفته می‌شود. این پیشرانه قدرت 550 اسب بخاری و گشتاور 770 نیوتون متری داشته اما ظاهراً قدرت آن در آئودی کمتر خواهد بود. انتظار می‌رود قدرت پیشرانه مورد بحث در S6 جدید به حدود 500 اسب بخار برسد. ظاهراً این پیشرانه نهایتاً در آئودی S8 و بنتلی کانتیننتال GT بکار خواهد رفت.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودروی جدید حدود 4 ثانیه خواهد بود. بدین ترتیب S6 جدید چند دهم ثانیه سریع‌تر از نسل فعلی بوده و حدود یک ثانیه سریع‌تر از A6 55 TFSI می‌باشد. شایان ذکر است آئودی S6 جدید به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک کواترو عرضه خواهد شد.

شاسی جدید این خودرو باعث کاهش وزن می‌شود و همین امر تأثیر مثبت روی چسبندگی و مصرف سوخت S6 جدید دارد.

کیت بدنه گیراتر و رینگ‌های بزرگ‌تر باعث تمایز S6 از سایر اعضای خانواده خواهد شد. این ویژگی‌های عضلانی احتمالاً شامل قوس‌های پهن‌تر چرخ و دیفیوزر بزرگ‌تر عقب نخواهند بود زیرا انتظار داریم مدل تواناتر RS6 از این ویژگی‌ها بهره‌مند باشد.

در کابین نیز صندلی‌های اسپورت، فرمان سفارشی، منوها و پشت آمپرهای خاص و کاکپیت دیجیتالی آئودی بکار خواهند رفت.

آئودی S6 2020 سال آینده و پس از معرفی رسمی در یک رویداد خودرویی مهم وارد بازار Store خواهد شد.

 

کدخبر: 384297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟