تسلا 784 میلیون دلار ضرر کرد

تسلا در سه ماهه منتهی به 31 مارس سال جاری ضرر خالص 784.6 میلیون دلاری را تجربه کرده که این میزان ضرر بیشترین مقدار در تاریخ شرکت بوده است.

تحلیلگران انتظار داشتند این خودروساز الکتریکی به دلیل تلاش‌های زیاد به منظور افزایش تولید مدل 3 ضرر قابل‌توجهی را بر جای بگذارد. البته بنا به گزارش CNBC، میزان ضرر و زیان تسلا کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

در پایان سه ماهه گذشته هزینه‌های تسلا به 2.7 میلیارد دلار رسیده و انتظار می‌رود امسال نیز شاهد هزینه کرد حداقل 3 میلیارد دلاری این برند باشیم. علیرغم تمامی این موارد، مدیر اجرایی این برند ایلان ماسک گفته تسلا نیازی به افزایش سرمایه خود در این لحظه ندارد.

تسلا همچنان با دردسرهای تولید مدل 3 دست و پنجه نرم می‌کند اما می‌گوید با افزایش تولید این خودرو سوددهی محصول جدید در نیمه دوم سال خودش را نشان خواهد داد.

همزمان با افزایش تولید مدل 3 تسلا اقدام به افزایش تعداد کارکنان و شیفت‌های کاری در تأسیسات فرمونت خواهد کرد. این خودرو در اواسط ماه آوریل رکورد تولید 2270 دستگاه را ثبت کرد. انتظار می‌رود ظرفیت تولید این خودرو در دو ماه آینده به 5 هزار دستگاه در هر هفته برسد. علیرغم این افزایش میزان تولید، تسلا به منظور تعمیر تأسیسات خود تولید مدل 3 را 10 روز متوقف خواهد کرد.

کدخبر: 377996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟