هیولای 700 اسب بخار برابم بی شک خودرویی خشن است!

پیرو تیزر منتشر شده در ماه‌های پیش، شرکت برابم اتوموتیو سرانجام از سوپر اسپورت جدید خود با نام BT62 رونمایی کرد.

این خودرو که به‌صورت مخصوص برای حضور در پیست طراحی شده، بی‌شک خودرویی خشن بوده زیرا دارای بدنه‌ای فیبر کربنی با ورودی‌های روی گلگیر جلو و رکاب‌های جانبی آئرودینامیک می‌باشد. این خودرو همچنین به یک اسپلیتر جلوی بزرگ، بال عقب چشمگیر و سیستم اگزوز با دو خروجی در وسط مجهز شده است. BT62 از رینگ‌های 18 اینچی با قفل مرکزی و لاستیک‌های مسابقه‌ای میشلین سود می‌برد.

این استایل خشن و گیرا تنها برای تماشا نیست زیرا شرکت می‌گوید BT62 می‌تواند بیش از 1200 کیلوگرم داون فورس تولید کند. استفاده وسیع از فیبر کربن و کولار کربن به معنی وزن خشک تنها 972 کیلوگرمی است.

طراحی متمرکز روی پیست برابم در کابین نیز مشهود است زیرا رانندگان در صندلی‌های مسابقه‌ای فیبر کربنی که مورد تأیید فیا بوده می‌نشینند. این صندلی‌ها 6 نقطه اتصال دارند. در جلوی آن‌ها نیز غربیلک فرمان فیبر کربنی نصب شده که می‌توان آن را جدا کرد. همچنین پدال‌ها نیز قابل تنظیم بوده و صفحه‌نمایش BT62 از نوع 12 اینچی دیجیتالی است.

نگاهی دقیق‌تر نشان می‌دهد که سوپرکار جدید این خودروساز دارای درب‌های فیبر کربنی، رول کیج و پوشش آلکانترا می‌باشد. این خودرو همچنین از آتش‌خاموش‌کن و پانل کنترلی با دکمه‌های بزرگ برای عملکردهایی همچون چراغ‌های جلو، برف‌پاک‌کن‌ها و راهنماهای جانبی بهره می‌برد.

اما قلب Heart تپنده برابم BT62 یک پیشرانه 8 سیلندر 5.4 لیتری است که در وسط خودرو قرار گرفته و به‌صورت طبیعی نفس می‌کشد. این پیشرانه ساخت خود برابم بوده و قدرت 700 اسب بخاری و گشتاور 666 نیوتون متری دارد. نیروی پیشرانه از طریق یک گیربکس 6 سرعته سکونشئال به چرخ‌ها می‌رسد اما هنوز خبری درباره شتاب و سرعت آن منتشر نشده است.

با توجه به اینکه BT62 تنها مخصوص پیست است بنابراین استفاده از سیستم تعلیق دوبل جناغی با میله‌های ضد لغزش تنظیم‌پذیر و دامپرهای تطبیقی جای تعجبی ندارد. مهندسان شرکت همچنین از ترمزهای کارای سرامیک کربنی برمبو با کالیپرهای 6 پیستونی استفاده کرده‌اند.

تنها 70 دستگاه از این سوپرکار ساخته خواهد شد و هر مدل قیمت 1 میلیون پوندی خواهد داشت. 35 دستگاه ابتدایی دارای پوشش بدنه ویژه به منظور گرامی داشت 35 پیروزی این شرکت در مسابقات فرمول 1 خواهند بود. 35 دستگاه باقی مانده را مشتریان خوش‌شانس می‌توانند بنا به سلیقه خود سفارش دهند.

کدخبر: 377475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟