رو به رو شدن فولکس‌واگن پولو GTI در برابر گلف GTI

این روزها اخبار بسیار زیادی درباره فولکس‌واگن منتشر می‌شود. این برند آلمانی به‌صورت رسمی اعلام کرد نسل بعدی گلف دارای نسخه هیبریدی ملایم خواهد بود و البته اقدام به مقایسه نسل اول و جدید جتا نیز کرد. هم‌اکنون وقت آن فرا رسیده تا درباره هاچبک های داغ این شرکت صحبت کنیم.

درست همانند فورد، رنو و پژو، فولکس‌واگن نیز دو هاچبک اسپورت را عرضه می‌کند. البته برخلاف برخی از رقبای این کلاس، پولو GTI و گلف GTI دارای پیشرانه 2 لیتری توربوی مشترک با قدرت‌های متفاوت هستند. در واقع پیشرانه پولو GTI قدرت کمتری دارد.

اما آیا در یک مسابقه درگ قدرت پیشرانه مهم‌ترین فاکتور است؟ البته که نه! کشش، زمان واکنش، تعویض دنده‌ها و وزن نیز فاکتورهای کاملاً مهمی هستند. در این مورد دست‌اندرکاران Car Mania در حال مقایسه پولو GTI با گلف GTI هستند. برادر کوچک‌تر قدرت 200 اسبی داشته درحالی‌که گلف خروجی 245 اسب بخاری را نشان می‌دهد. البته هر دو خودرو دارای گیربکس دوکلاچه DSG و سیستم لانچ کنترل هستند.

ظاهراً سیستم لانچ کنترل پولو تنظیمات بسیار بهتری دارد. در کل چهار مسابقه درگ برگزار شده و برادر کوچک‌تر توانسته سه مسابقه را برنده شود که بخش اعظم آن به دلیل استارت بد گلف GTI بوده است. حتی تغییر راننده نیز نتوانسته تغییری در اوضاع به وجود آورد اما در نهایت و زمانی که سیستم لانچ کنترل گلف به‌صورت کامل کار کرده توانسته در مقابل پولو GTI برنده شود. البته در این وضعیت نیز فاصله بین دو خودرو کم بوده است.

فولکس گلف GTI

یکی از درس‌های مهمی که از این درگ می‌توان گرفت این است که پولو GTI جدید خودروی فوق‌العاده‌ای است. خوشبختانه فولکس‌واگن تصمیمی برای کم حجم کردن پیشرانه محصول چابک خود نگرفته و پیشرانه بزرگ 2 لیتری توربو را روی آن نصب کرده که قبلاً خود را اثبات نموده است. ما اینجا نمی‌خواهیم قضاوت Judgment کنیم اما اگر از ما بپرسید، ما قطعاً پولو GTI را به گلف GTI ترجیح می‌دهیم. پولو GTI در کل ارزان‌تر، سریع‌تر و جدیدتر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟