نسخه لاکچری خودروی بیوک راهی خیابان ها می شود

بیوک به‌تازگی زیربرند لوکس اونیر را تأسیس کرده و قصد دارد با آن به بخش خودروهای پریمیوم وارد گردد. این سازندهٔ آمریکایی تصمیم دارد ازاین‌پس نسخهٔ لوکس‌تری از محصولات خود را تحت زیربرند اونیر عرضه کند و تاکنون نسخهٔ اونیر مدل‌های انکلیو و لاکراس را معرفی کرده است. حال هرچند هنوز قیمت رسمی سدان پرچم‌دار بیوک لاکراس اونیر اعلام نشده است، اما Automotive News گزارش داده که قیمت این سدان لوکس آمریکایی از 45,795 دلار آغاز می‌گردد.

این قیمت حدود 14 هزار دلار بیشتر از قیمت نسخهٔ پایهٔ لاکراس است و 3700 دلار هم از مدل پریمیوم (که بالاترین تیپ لاکراس تا قبل از نسخهٔ اونیر محسوب می‌شود) گران‌تر است؛ بنابراین لاکراس اونیر با این قیمت بسیار به قلمروی کادیلاک نزدیک می‌شود چراکه هم‌اکنون قیمت پایهٔ سدان میان سایز کادیلاک CTS و همین‌طور سدان فول سایز XTS از 47 هزار دلار آغاز می‌شود؛ اما لاکراس اونیر هنوز هم با سدان پرچم‌دار کادیلاک یعنی مدل CT6 با قیمت پایهٔ 55 هزار دلار فاصلهٔ زیادی دارد.

بااین‌حال با پرداخت چنین مبلغی برای خرید یک لاکراس اونیر، خریداران مالک خودرویی فول آپشن خواهند شد و بنابراین آپشن‌های چندانی برای آن قابل سفارش نخواهد بود به‌جز سامانهٔ چهارچرخ محرک که قیمت آن‌را تا نزدیک به 48 هزار دلار افزایش می‌دهد؛ اما هرچند لاکراس اونیر سدان پرچم‌دار بیوک است ولی گران‌ترین محصول این شرکت محسوب نمی‌شود چراکه قیمت نسخهٔ اونیر کراس‌اوور فول سایز انکلیو از 54,495 دلار آغاز می‌شود که بین کراس‌اوور کوچک‌تر کادیلاک XT5 با قیمت پایهٔ 41 هزار دلار و اس‌یووی بدنه روی شاسی اسکالید با قیمت پایهٔ 76 هزار دلار قرار می‌گیرد.

هرچند شاید این قیمت‌ها برای یک بیوک کمی گران به نظر برسند ولی خریداران نظر دیگری دارند زیرا به گفتهٔ بیوک، 90 درصد از خریداران لاکراس، دو تیپ بالایی آن‌را انتخاب کرده‌اند و از زمان عرضهٔ نسل جدید انکلیو، 35 درصد از خریداران نسخهٔ اونیر آن‌را خریداری کرده‌اند. این همان استراتژی‌ای است که یکی دیگر از برندهای جنرال موتورز یعنی جی‌ام‌سی سال‌ها است با زیربرند دنالی اجرا کرده است؛ بنابراین مطمئناً در آینده نسخه‌های اونیر بیشتری را در محصولات بیوک خواهیم دید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 349078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟